eprintid: 27970 rev_number: 26 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/02/79/70 datestamp: 2019-01-28 08:35:54 lastmod: 2019-01-28 08:35:54 status_changed: 2019-01-28 08:35:54 type: other metadata_visibility: show title: Методичні засади реалізації між предметних зв’язків при викладанні біології та хімії в основній школі language: ukraine keywords: інтегроване навчання, інтегровані уроки, проектна діяльність, інтегровані проекти GlobalLab, методика навчання біології і хімії. creators_name: Борканин, О. М. creators_name: Мельниченко, Р. К. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB1603 divisions: sch_zoo full_text_status: public date: 2018 date_type: published publisher: ЖДУ ім. І. Франка referencetext: 1. Архангельський П. В. Проектная система организации работ в трудовой школе / Архангельський П. В. // На путях к новой школе. – 1989. – №2. –С. 50-56. 2. Архипова Т. Межпредметные связи: в чём их актуальность / Т. Архипова // Учитель (Россия). – 2001. – №4. – С. 34– 36. 3. Белікова Ю. Ю. Проектна технологія як особливий компонент сучасних методик / Ю.Ю. Белікова //Форум педагогічних ідей [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.osvita.ua/school/lessons_summury/edu_technology/42962/ 4. Бицюра Ю. Інтегрована система навчання / Ю. Бицюра // Завуч (Перше вересня). – 2002. – №16. – С.10– 11. 5. Божович Л. І. Особистість і його формування у дитячому віці / Л. І. Божович. – М. – 1968. – С. 308. 6. Борканин О.М. Роль інтегрованого навчання при вивченні біології / О.М. Борканин // Реалізація наступності в природничій освіті: реалії та перспективи: збірник науково-методичних праць / за заг. ред. Р.К. Мельниченко, О.А. Сорочинської, В. В. Танської. – Житомир: Видавець О.О. Євенок, 2018. – С. 124-126 7. Браже Т. Г. Інтеграція предметів у сучасній школі / Т. Г. Браже // Література в школі – 1996. – №5. – С. 150– 154. 8. Винокурова Н. К. Один из подходов к реализации принципа интегративности в обучении / Н. К. Винокурова, О. В. Елисеева // Дидакт. – 1999. – №4. – С. 36– 40. 9. Геник Е. А. Як побудувати інтегрований курс в школі / Е. А. Геник, Е. Е. Чапко // Географія в школі – 1994. – М 4. – С. 40. 10. Гончаренко С. Інтегроване навчання: за і проти / С. Гончаренко, Ю. Мальований // Освіта. – 1994. – 16 лютого. – С. 3. 11. Жулев В. Природа образования – в разумном преобразовании природы: Интегрирование биологии и математики, литературы и экономики / В. Жулев // Управление школой (Первое сентября). – 1998. – №39. – С. 6. 12. Задорожний К.М. Біологія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / К. М. Задорожний. – Харків : Вид-во «Ранок», 2017. – 240 с. 13. Зверева И. Д. Межпредметные связи в современной школе / И. Д. Зверева – М.: Педагогика, 1981. – 160с. 14. Іванчук М.Г. Формування і розвиток особистісного потенціалу школяра в процесі інтегрованого навчання / М. Г. Іванчук // Психологія: Зб. наукових праць. – К.: КПУ імені М.П. Драгоманова, 2003. – Вип. 19. – С.127– 131. 15. Іванчук М.Г. Інтегрований урок як специфічна форма організації навчання / М. Г. Іванчук // Початкова школа. – 2004. – № 5. – С.10-13. 16. Киян Т. Г. Проектна й дослідна діяльність у позакласній роботі з біології / Т. Г. Киян // Біологія. – 2011. – № 2. – С. 17– 20. 17. Коберник О. М. Проектна діяльність – основа розвитку творчої активності учнів на уроках трудового навчання/ Коберник О. М. // Молодь і ринок. – 2004. – № 2. – С. 36-41. 18. Лозова В. І. Цілісний підхід до формування пізнавальної активності школярів / Лозова В. І. // Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – 2-е вид. доп. – Харків : «ОВС», 2000. – 164 с. 19. Методики використання сучасних інформаційних технологій при підтримці процесу навчання обдарованої молоді: методичний посібник / За ред. С.О. Довгого, О.Є. Стрижака; НАПН України, НАН України, Інститут обдарованої дитини НАПН України. – К.: 2009. – 199 с. 20. Миронець Н.М. Теоретичні і практичні особливості організації дослідницької діяльності. Інтернет конференція «Методологічні аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі за програмою «Intel@ Навчання для майбутнього»» [Електронний ресурс]. – Режим доступу http://timso.koippo.kr.ua/blogs/index.php/blog2012/ 21. Мотузний В.О. Біологія : Навч. посіб./ За ред.О.В.Костильова.-2-ге вид., – К.:Світ успіху, 2009.-751с. 22. Нерушна І. А. Проектна технологія – одна із інноваційних технологій навчання і виховання, яка забезпечує формування основних компетенцій учня на уроках біології (індивідуальний творчий проект) / ІППОЧО. – Чернівці, 2017. – 24 с. 23. Олійник І.В. Нестандартні уроки з біології та хімії. Посібник для вчителя / І. В. Олійник – Тернопіль:Навчальна книга. – Богдан, 2006. 24. Падалка О. С. Педагогічні технології : посібник / Падалка О. С., Нісімчук А. М., Смолюк І. О., Шпак О. Т. – К. : Українська енциклопедія, 1995. – 252 с. 25. Попель П. П. Хімія : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / П.П. Попель, Л.С. Крикля. – Київ : ВЦ «Академія», 2017. – 240 с. 26. Проектно-технологічна діяльність учнів на уроках виробничого навчання: теорія і методика : монографія / В. В. Бербер, Н. В. Дубова, О. М. Коберник та ін.; за заг. ред. О. М. Коберника. – К. : Науковий світ, 2003. – 292 с. 27. Романовська М. Б. Метод проектів у навчальному процесі (методичний посібник) / Романовська М. Б. – Х. : Веста : Видавництво «Ранок», 2007. – 160 с. 28. Степанюк А.В. Інтеграція природничих дисциплін у школі / А. В. Степанюк, Т. В. Гадюк // Педагогіка і психологія. – 1996. – №1. – С.18 – 24. 29. Степанюк А. В. Нові підходи до визначення мети і змісту біологічної освіти школярів / А. В. Степанюк // Педагогіка і психологія. – 2000. –№2. – С.28– 34 30. Тагліна О. В. Метод проектів на уроках біології. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 160 с. 31. Усманова Л. С. Творческое проектирование при обучении биологии // Биология в школе. – 2007. - № 6. – С. 57-58. 32. Широва М. Ф. Учебный проект как средство развития познавательной активности // Химия в школе. – 2008. - № 2. – С. 29-32. 33. http://keyrich.com/zdorovie/koncepcija/sistema_estestvennogo_ozdorovlenija/lechenie_vodoj_kakuju_pit_vodu.html 34. https://naurok.com.ua/biblioteka 35. http://moyaosvita.com.ua/biologija/neorganichni-rechovini-i-%D1%97x-rol-u-klitini/ 36. http://ukped.com/statti/teorija-navchannja/5864-voda-u-pryrodi-materialy-do-urokiv-3-i-klas.html 37. ru.osvita.ua/school/materials/metod-rekom/61576/ 38. https://globallab.org/ru/ citation: Борканин, О. М., Мельниченко, Р. К. (2018) Методичні засади реалізації між предметних зв’язків при викладанні біології та хімії в основній школі. ЖДУ ім. І. Франка. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/27970/1/%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD.pdf