eprintid: 28013 rev_number: 15 eprint_status: archive userid: 7115 dir: disk0/00/02/80/13 datestamp: 2019-01-28 13:06:00 lastmod: 2019-01-28 13:06:00 status_changed: 2019-01-28 13:06:00 type: conference_item metadata_visibility: show title: Teachers’ training for schools of national minorities on teachers’ training courses in Ukraine in the 30-s of the 20-th century language: english abstract: Стаття присвячена розгляду проблеми підготовки педагогічних кадрів для шкіл національних меншин на педагогічних курсах в Україні в 30-х роках ХХ століття. Наголошено про доведену історією розвитку професійної школи важливість і поліфункціональність курсів як форми професійно-педагогічної освіти кадрів для шкіл національних меншин. keywords: професійна підготовка, педагогічні курси, національні меншини, форми професійно-педагогічної освіти. creators_name: Войналович, Л. П. creators_id: lovich10@ukr.net ispublished: pub subjects: PE divisions: sch_ela full_text_status: public pres_type: other date: 2017 publication: International research and practice conference «Modern methods, innovations and operational experience in the field of psychology and pedagogics» : Conference proceedings, October 20-21 publisher: Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing» pagerange: 45-47 event_title: International research and practice conference «Modern methods, innovations and operational experience in the field of psychology and pedagogics» : Conference proceedings, October 20-21, 2017 event_location: Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing» event_type: conference refereed: TRUE citation: Войналович, Л. П. (2017) Teachers’ training for schools of national minorities on teachers’ training courses in Ukraine in the 30-s of the 20-th century. In: International research and practice conference «Modern methods, innovations and operational experience in the field of psychology and pedagogics» : Conference proceedings, October 20-21, 2017, Lublin: Izdevnieciba «Baltija Publishing». document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28013/1/%D0%92%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%20_%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BD.pdf