eprintid: 28147 rev_number: 8 eprint_status: archive userid: 1500 dir: disk0/00/02/81/47 datestamp: 2019-01-31 19:17:54 lastmod: 2019-01-31 19:17:54 status_changed: 2019-01-31 19:17:54 type: article metadata_visibility: show title: Особливості прояву емпатії школярів різних вікових груп у гендерному вимірі language: ukraine abstract: Актуальність теми дослідження. У статті розглянуто поняття емпатії людини та обґрунтовано вплив гендерних характеристик школярів на їх рівень розвитку емпатії. Мета дослідження. Визначення статевих та гендерних відмінностей у структурі формування загальної емпатії школярів різних вікових груп, які займаються та не займаються спортом. Методологія дослідження. Для вивчення загального рівня емпатії школярів була використана методика І. М. Юсупова та тест-опитувальник С. Бем «Маскулінність-фемінінність» У дослідженні взяли участь школярі 5–11 класів (638 осіб). Результати роботи та ключові висновки. За результатами дослідження встановлено, що більшість юнаків і дівчат, у яких виявлено високий рівень емпатії мають ознаки маскулінності та андрогінності. Виявлено, що з віком, у юнаків загальний рівень емпатії знижується. Натомість, у дівчат з віком, зменшується кількість тих, хто має низький загальний рівень емпатії. З віком, дівчата – спортсменки стають більш емпатійними на відміну від юнаків, які займаються спортом. Також, серед них не було виявлено респондентів з низьким рівнем емпатії, натомість кількість юнаків – спортсменів з низьким рівнем емпатії з стає більшою. Отримані результати емпіричного дослідження доводять, що між учнями різних вікових груп існують досить суттєві розходження у рівні прояву емпатії не тільки у статевому, але і в гендерному аспектах, що свідчить про вікову зміну індивідуальних якостей особистості. Ми вважаємо, що приналежність школярів до певного психологічного типу, який має ознаки фемінінності, маскулінності чи андогінності, може мати вплив на прояв емпатійних якостей особистості. Знання щодо рівня емпатії юнаків і дівчат можуть впливати на якість та ефективність взаємодії між викладачем та учнями, що є одним із ключових факторів у формуванні мотивації до фізичного вдосконалення. keywords: емпатія, школярі, гендерні відмінності, фізична культура, спорт, юнаки, дівчата, маскулінність, андрогінність, фемінінність creators_name: Марченко, О. Ю. ispublished: pub subjects: AZ divisions: sch_the full_text_status: public date: 2018-12 date_type: published publication: Фізична культура, спорт та здоров'я нації number: 6 publisher: Житомир: Видавець О. О. Євенок pagerange: 67-74 refereed: TRUE issn: 2071-5285 citation: Марченко, О. Ю. (2018) Особливості прояву емпатії школярів різних вікових груп у гендерному вимірі. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (6). с. 67-74. ISSN 2071-5285 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28147/1/%D0%A4%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9%20%D0%B7%D0%B1i%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%206_67-74.pdf