%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Таможанська, Г. В. %A Мятига, О. М. %A Гончарук, Н. В. %D 2018 %F zu2:28172 %I Житомир: Видавець О. О. Євенок %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K здоров’я, функціональний стан організму, студентки університетів, міні-футбол %N 6 %P 231-238 %T Показники функціонального стану систем організму студенток університету %U http://eprints.zu.edu.ua/28172/ %X Актуальність теми дослідження. Особливої актуальності зазначена проблема набула останніми роками серед студенток університетів – майбутніх матерів. Загальновідомо, що одним із найважливіших факторів залучення до здорового способу життя, зміцнення здоров’я, профілактики шкідливих звичок, підвищення рухової активності, підготовки до майбутнього материнства є заняття різними видами спорту, зокрема міні-футболом, який сьогодні завдяки своїй демократичності набуває дедалі більшої популярності у світі. Мета: обґрунтувати доцільне використання міні-футболу у процесі позааудиторних занять як дієвого засобу зміцнення здоров’я студентської молоді. Матеріал й методи: у статті надано показники функціонального стану організму та здоров’я студенток за період навчання в університеті. Було обстежено 62 дівчини, які навчалися на першому курсі, 57 – на другому курсі, 63 – на третьому курсі, 59 – на четвер¬то¬му курсі університету. Використовувались наступні методики та тести: полідинамометрія; методика оцінки фізичної працездатності з використанням проби Руф’є; функціональні методи дослідження дихальної системи (життєва ємність легенів (ЖЄЛ), проба Штанге, проба Генчі); тест на рівновагу (проба Ромберга). Результати: проведені нами дослідження підтвердили інформацію вчених, теоретиків і практиків вищої школи про незадовільний стан фізичної підготовленості та здоров’я студенток університетів України. Доведено, що на сьогодні існує низка проблем і суперечностей, які не дозволяють ефективно використовувати міні-футбол з метою зміцнення здоров’я студенток університетів. Висновки: у вищих навчальних закладах потрібно створити такі умови, підібравши відповідні форми організації, що забезпечать можливість формування фізичної культури і її саморозвитку у кожного студента університету.