eprintid: 28173 rev_number: 8 eprint_status: archive userid: 1500 dir: disk0/00/02/81/73 datestamp: 2019-01-31 20:47:21 lastmod: 2019-01-31 20:53:43 status_changed: 2019-01-31 20:47:21 type: article metadata_visibility: show title: Програма фізичної терапії дітей з розладами спектру аутизму language: ukraine abstract: У статті розглядаються шляхи вирішення проблеми ранньої реабілітації дітей з аутизмом та розладами аутистичного спектру. Актуальність теми посилюється відсутністю надійного діагностичного інструментарію, існуючим розривом між теорією аутизму та практичними можливостями допомоги, недосконалістю наявного механізму своєчасної реабілітації дітей з цим діагнозом загострюють актуальність проблеми. Мета дослідження – розробка та експериментальна перевірка програми фізичної терапії для дітей з раннім дитячим аутизмом. Методи дослідження: теоретичний аналіз даних науково-методичної літератури, педагогічні методи дослідження, функціональні методи дослідження (тести), методи математичної обробки даних. Результати. Запропоновано програму фізичної терапії, основні розділи якої включають: іппотерапію (забезпечує одночасне включення всіх груп м’язів, збереження рівноваги); гідрокінезотерапію з елементами плавання (завдяки різноманітному навантаженню надає зміцнювальний вплив на формування дитячої стопи, розвиток координації, поліпшення емоційного стану дитини); танцетерапію (є універсальним засобом комунікації та соціальної взаємодії, потужним емоційним чинником); масаж з елементами Су-джок терапії (сприяє нормалізації сну, допомагає налагодженню контакту з оточуючими людьми); логопедичної ритміки (формує почуття музичного темпу). Отримані за результатами повторного діагностування дані засвідчили позитивну динаміку в розвитку дітей з аутистичними розладами, зокрема, посилення їхніх координаційних здібностей і рівноваги, що підтвердило ефективність експериментальної програми. Висновки. Запропонована програма фізичної терапії для дітей з аутизмом та розладами аутистичного спектру є ефективною і сприяє покращенню їхньої координації, рівноваги, емоційному стану та соціалізації. keywords: іппотерапія, гідрокінезотерапія, масаж, ранній дитячий аутизм, танцетерапія creators_name: Шаповалова, І. В. ispublished: pub subjects: AZ divisions: sch_the full_text_status: public date: 2018-12 date_type: published publication: Фізична культура, спорт та здоров'я нації number: 6 publisher: Житомир: Видавець О. О. Євенок pagerange: 238-244 refereed: TRUE issn: 2071-5285 citation: Шаповалова, І. В. (2018) Програма фізичної терапії дітей з розладами спектру аутизму. Фізична культура, спорт та здоров'я нації (6). с. 238-244. ISSN 2071-5285 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28173/1/%D0%A4%D0%B0%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9%20%D0%B7%D0%B1i%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%206_238-244.pdf