eprintid: 28488 rev_number: 21 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/02/84/88 datestamp: 2019-02-28 15:18:24 lastmod: 2019-02-28 15:18:24 status_changed: 2019-02-28 15:18:24 type: article metadata_visibility: show title: Технології проблемного і розвиваючого навчання при вивченні біології в основній школі, розвиток креативного мислення language: ukraine abstract: Сучасна система освіти має на меті сформувати в учня не лише грунтовні та сис-темні знання, котрі він у майбутньому може застосувати, а й вміння мислити, поєд-нувати окремі елементи у цілісну функціонуючу систему, знаходити шляхи розв’язання існуючих проблем. Задля того, щоб сучасна особистість відповідала за-значеній моделі необхідно не тільки знайомити її з фактами, які представлені шкіль-ною програмою, а й застосовувати специфічні методи та прийоми навчання, котрі, в свою чергу допоможуть дитині розвивати вміння здійснювати мислительні операції, а саме: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, та ін. keywords: проблемне навчання, розвиваюче навчання, метод евристики, метод «мозкового штурму», метод придумування, метод образної картини, метод гіперболізації, метод синектики creators_name: Баранівська, О. О. creators_name: Власенко, Р. П. creators_name: Сорочинська, О. А. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB1603 divisions: sch_zoo full_text_status: public date: 2018 date_type: published publication: Психологія і педагогіка на сучасному етапі розвитку наук: актуальні питання теорії і практики: Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (14–15 грудня 2018 р., м. Одеса). У 2-х частинах. publisher: Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки» pagerange: 10-13 refereed: TRUE referencetext: 1. Головач М.О Формування «учня-мислителя» у творчій спадщині В.О. Сухом-линського [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://osvitadubno.blogspot.com ‒ Назва з екрану. 2. Даниленко Л.І. Значення методів креативного навчання біології у розвитку ін-новаційного потенціалу учнів – Л.І. Даниленко Методичні рекомендації Загальна середня освіта Біологія // Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педа-гогічних працівників Черкаської обласної ради  2015. – С. 215-221. 3. Лернер И.Я. Методы обучения / И.Я. Лернер // Дидактика средней школы. – М.: Просвещение, 1982. – С. 181-215. 4. Павленко В.В. Технологія розвивального навчання Д.Б. Ельконіна – В.В. Да-видова / В.В. Павленко // Історичні аспекти, сучасний стан і перспективи розвитку системи дошкільної і початкової шкільної освіти : збірник науково– методичних праць / за заг. ред. О.О. Максимової, М.А. Федорової. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 201. – 378 с. 5. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: Підручник для студентів педаго-гічних факультетів / О.Я Савченко. – К.: Ґенеза, 1999. – 368 с. citation: Баранівська, О. О., Власенко, Р. П., Сорочинська, О. А. (2018) Технології проблемного і розвиваючого навчання при вивченні біології в основній школі, розвиток креативного мислення. Психологія і педагогіка на сучасному етапі розвитку наук: актуальні питання теорії і практики: Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (14–15 грудня 2018 р., м. Одеса). У 2-х частинах.. с. 10-13. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28488/1/2%2010-13.pdf