eprintid: 28605 rev_number: 15 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/02/86/05 datestamp: 2021-01-29 12:09:46 lastmod: 2021-01-29 12:09:46 status_changed: 2021-01-29 12:09:46 type: other metadata_visibility: show title: Підготовка майбутнього вчителя біології до позакласної еколого-натуралістичної роботи з учнями основної language: ukraine abstract: Робочий зошит для лабораторних занять з курсу «Підготовка майбутнього вчителя біології до позакласної еколого-натуралістичної роботи з учнями основної школи » містить тематику занять, які сприятимуть глибшому засвоєнню студентами питань із збереження навколишнього природного середовища. Також, розроблений матеріал дозволить підготувати студентів – майбутніх фахівців еколого-натуралістичної роботи до виховання у школярів навичок проведення дослідів і спостережень у природі, на пр ишкільних ділянках, куточку живої природи, лабораторіях; надати необхідних знань з теорії і практики еколого-натуралістичної роботи. Для викладачів, студентів вищих навчальних закладів, вчителів загальноосвітніх шкіл, керівників гуртків. keywords: екологічна криза, еколого-натуралістична робота, еколого-натуралістичні здібності. creators_name: Сорочинська, О. А. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB2300 divisions: sch_zoo full_text_status: public date: 2011 date_type: published publication: Робочий зошит: Практикум. publisher: Житомир: ЖДУ refereed: TRUE referencetext: 1.Волкова Н.П. Педагогіка: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. –К.: Видавничий центр "Академія", 2001. − 576 с. 2.Дудко Л.А. Роль інноваційних педагогічних технологій у становленні конкурентоспроможних спеціалістів. Мультиверсум. Філософський альманах. – К.: Центр духовної культури, 2004. − No 39. – С. 213-220. 3. Кіяшко О.О. Інно ваційні педагогічні технології підготовки молодших спеціалістів у вищих навчальних закладах І - ІІ рівнів акредитації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. − Луганськ, 2001. − 20 с. 4. Лернер И. Я. Дидактические основы методов обучения. – М., 1981. – 184 с. 5. Лозова В.І., Москаленко П.Г., Троцко Г.В. Педагогіка. Розділ «Дидактика»: навчально - методтчний посібник для викладачів, аспірантів, студентів педагогічних інститутів, учителів шкіл. - :.: ІСДОУ, 1993. – 140 с. 6. Матіюк І.О. Інноваційні моделі навчального процесу в сучасній школі (на матеріалах різних типів навчально - освітніх закладів України): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01. − К., 2000. − 22 с. 7. Міщенко О.А. Сутність мультимедійних технологій навчання Педагогіка, психологія та мед. - біол.пробл.ф із.виховання і спорту. – 2006. - No3. – С. 69 - 71 8. Педагогика: Учеб. пособие для студентов пед..ин - тов / Бабанский Ю.К., Сластенин В.А., Сокорин Н.А. и др.; Под ред.. Ю.К. Бабанского. – 2 - е узд.. доп. и перераб. – М.: Просвещение, 1988. – 479 с. 9. Педагогіка: Н авчальний посібник / В. М. Галузяк, М. І. Сметанський, В. І. Шахов. – Вінниця: РВВ ВАТ “Віноблдрукарня”, 2001. – 200 с. 10. Подласый И. П. Педагогика. Новый курс: Учебник для студ. пед. вузов: В 2 кн. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – Кн. 1: Общие осно вы. Процесс обучения. – 576 с. 11. Пустовіт Г.П. Теоретико - методичні основи екологічної освіти і виховання учнів 1 - 9 клсів у позашкільних навчальних закладах: Монографія. – К. Луганськ: Альма - матер, 2004. – С. 285 - 362. 12. Чайка В. Педагогіка (тестові завдання). Н авчальний посібник для студ. вищих пед. закладів освіти. – Тернопіль: ТДПУ, 2000. – 168 с. 13.Шахіна І.Ю.Формування креативності у майбутніх учителів математики засобами мультимедіа: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. – Вінниця, 2007. –20 с. 1. Агейкіна Р.В. Екологіочні ігри на природі. Хімія. Біологія No 72 – С. 1 - 15. 2. Альба Г. Еколого - натуралістичні ігри / Г. Альба. − Т.: Підруч. і по сіб., 2005. − 48 с 3. Андриенко Т.Л. Методические указания по закладке экологических троп. – К.: 1982 – 23 с. 4. Артемова Л.В. Театр і гра. – К.: Томіріс, 2002. – 292 с. 5. Афанасенко Е.Х., Клюнеева С.А., Ш ишова К.Б. Детский Музыкальный Театр. – Волгоград: Учитель , 2009. – 190 с. 6. Беседина Л.А. Формирование биолого - экологических знаний учащихся на базе учебно - опытного участка: а втореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л.А. Беседина; Моск. пед. ун - т. - М., 1998. − 18 с. 7. Биологические экскурсии: Кн.для учителя / И.В. Измайлов, В.Э. Михлин, Э.В. Шашков, Л.С. Шубкина. – М.: Просвещение, 1983. – 224 с. 8. Білявський Г.О., Фурдуй Р.С. Основи екологічних знань. - К.: Либідь, 199 7 . – 297 с. 9. Бойко Н. Ф. Сучасні підходи до організації пошуково - дослідницької роботи юннатів / Н. Ф. Бойко // Виховання дбайливого ставлення дітей до природи у світлі педагогічних ідей Василя Сухомлинсько - го: зб. матеріалів Всеукр. наук. - практ. конф. - Суми : ПП "Рудень С. І." − 2008 − С. 205 - 212. 10. Бондар В. І. Дидактика: [підручник] / В. І. Бондар. – К.: Либідь, 2005. – 264 с. 11. Бондаренко В.Д. Культура общения с природой. – М.: Агропромиздат, 198 7 . – 49 с. 12. Бондаренко О.Ф. Природоохоронна діяльність та еколого - краєзнавча робота загону «Пролісок» // Екологічна наука і освіта в педагогічних вузах Украї ни: Матеріали Всеукр.наук.конф. − К.: Наук.світ, 2000. – 222 с. 13. Бонішко Д. С. Гра і її місце у викладанні біології. // Біологія. - No13, 2007. – С. 2 - 9. 14. Бочко М. Звіт про сезонні спостереження на “екологічній стежині„ Позакласний час - С. 86 - 91. 15. Бровдій В.М . Охорона природи. – К.: Генеза, 1997. – 188 с. 16. Буйнова Н. Історико - краєзнавча експедиція. Організація та проведення. // Позашкілля. − No11, 2010. – С. 16 - 18 . 17. Вельчева Л.Г., Антоновська Л.В., Ходан О.В. Екологічна стежка навчально - науковго арборетуму // Агр обіологічний комплекс як навчально - дослідницьке середовище . – Постметодика, No 4 - 5, 2005. – С. 19 - 18. 18. Вербицька З. В. Еколого - натуралдістичний гурток. – Тернопіль - Харків: Видавництво «Ранок», 2009. – 112 с. 19. Вербицька З.В. Еколого - натуралдістичний гурток. – Тернопіль - Харків: Видавництво «Ранок», 2009. – 112 с. 20. Верзилин Н.М., Корсунская В.М. Общая методика преподования биологии: Учебник для студентов биол.фак.пед.ин - тов. Пер. с рус. – Киев: Вища школа. Головное изд - во, 1980. – яз. укр. – 352 с. 21. Верзилин Н.М., Корсунская В.М. Общая методика преподования биологии: Учебник для студентов биол.фак.пед.ин - тов. Пер. с рус. – Киев: Вища школа. Головное изд - во, 1980. – яз. укр. – 352 с. 22. Виховна робота в закладах освіти України. Випуск ІІ. Збірник нормативних документів та методичних рекомендацій. – К.: ІЗМН, 1998. – С. 253 - 254. 23. Виштак О. Ігри в лісі // Шкільний світ. − No20, 2010. – С. 18 24. Волобуєва Т.Б. Розвиток творчої компетентності школярів. – Х.: О снова, 2005. – 110 с. 25. Воловик Н.К. Шляхи підвищення ефективності прир одних екскурсій // Біологія. − No 34 - 36, 2010. – С. 14 - 16. 26. Воловик Н.К. Шляхи підвищення ефективності природничих екскурсій // Педагогічний досвід. − No 34 - 36, 2010. – С. – 14 - 22. 27. Вороніна Л. Взаємодія школи й сім’ї в екологічному вихованні // Шкільний світ. - No 18 - 19, 2005. – С. 3 - 48. 28. Грищенко І.В. Шкільні екскурсії – невід’ємна складова частина навчання і виховання // Біологія No 34. – 2005. – С. 11 - 14. 29. Данілович І.Є. Збірник програм з екологічного виховання та освіти школярів. // Біологія. - No 12, 2006. – С . 8 - 11 30. Дерябо С.Д., Ясвін В.А. Экологическая педагогика и психология. – Роснов - на Дону: Феникс, 1996. – 480 с. 31. Дослідницька робота школярів з біології: Навчально - методичний посібник / За заг.ред.к.б.н. С.М. Панченка, Л.В. Тихенко. – Суми: ВТД «Університет ська книга», 2008. – 368 с. 32. Дослідницька робота школярів з біології: Навчально - методичний посібник / За заг.ред.к.б.н. С.М. Панченка, Л.В. Тихенко. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2008. – 368 с. 33. Захлебный А.Н. Суравегина И.Т. Экологическое образован ие школьников во внеклассной работе: Пособие для учителя – М.: Просвещение, 1984. – 160 с. 34. Ільницький А.П. Методичні рекомендації з позакласної та позашкільної роботи з біології. // Біологія. - No27, 2004. – С. 2 - 7. 35.Кальчук М І. Авторська програма елективного курсу основ театрального мистецтва // Початкова школа. – 2006. – No 3. – С. 35-37. 36. Колесник И.О.Грубінко В.В. Екологічне виховання учнів на засадах «глибинної екології» / Методичні рекомендації для студентів педагогічних навчальних закладів та вчителів. – тернопіль: вид - во ТДПУ ім.. В. Гнатюка, 2002. – 52 с. 37. Костиря Т.М. Науково - дослідна робота з екології // Біологія. - No16 - 18, - 2010. – С. 23 - 27 38. Кузьменко В., Таранова О. Екскурсії для вихованців позашкільних закладів. Рекомендації щодо підготовки та про ведення // Позашкілля. − No10, 2010. – С. 23 - 25 . 39. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. – К.: Знання, 2007. – 447 с. 40. Мацюра О.В., Солоненко А.М. Екологіочна стежка як активний засіб формування принципів екологічного гуманізму // Постметод ика. – 2005. - No 4 - 5. – С. 73 - 77. 41. Мельниченко О. Рекомендована документація для роботи на шкільних ділянках // Хімія. Біологія. - No56, 2005. – С. 4 - 10. 42. Метдичні рекомендації до проведення польових біологічних практик студентської та учнівської молоді на те риторії РЛП «Нижньоворсклянський»: матеріали наук.практ.скмінару. – Полтава: Верстка, 2005. – С. 65 - 67. 43. Мороз І.В., Грицай Н.Б. Позакласна робота з біології: Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 272 с. 44. Натуралистические игры школьников / Сост. Р.Т. Синельников, З.И. Синельникова. – Донецьк, 1987. – 36 с. 45. Нетрадиційні форми еколого - натур. Вербицький Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. Навчальний посібник. 3 - є видання, доповнене, 2001. – 608 с 46. Нові педагогічні технології для вчителів біол огії / Улад. К.М. Задорожний. – Х.: Основа, 2009. – 112 с 47. Організація екологічної роботи школярів: Метод.посіб. – Полтава: АСМІ, 200. – 48. Основи еколого - натуралістичної освіти: Науково - методичний посібник. – К.: 2005. – 490 с 49. Паниотова Г.Т. Игра – одна из форм активизации познавальной деятельности учащихся // Біологія - No15, 2007. – С. 8 - 9. 50. Папорков М.А. и др. Учебно - опытная работа на пришкольном участке: Пособие для учителей / М.А. Папорков, Н.И. Клинковская, Е.С. Милованова. − М.: Просвещение, 1980. − 255 с. 51. Паронова В. Дитячий театр. Казки: Сценарії та маски. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. 52. Паскаль М. Ігри та розваги – практичні розробки // Шкільний світ. − No23 - 24, 2007. – 41 - 44. 53. Педагогічна майстерня вчителя біології. Випуск 2 . / Уклад. К.М. З адорожний. – Х.: Вид.група «Основа», 2009. – 140 с. 54. Підкасистий П. И., Хайдаров Ж. С. Технология игры в обучении и развитии. − М.:, 1996. - 268 с. 55. Позакласні заходи з біології / Укладач К.М. Задорожний. Х.: Основа, 2004. – Вип. 1 – 128 с. 56. Приходченко К. І. Витоки творчості. Розробки уроків та позакласних заходів з розвитку творчих здібностей учнів. Посібник. – К.: Сталкер, 1998. – 410 с. 57. Проблемы освоения театральной педагогики в профессионально - педагогической подготовке будущего учителя: Материалы Всесоюз ной научно - практической конференции. – Полтава, 1991. – С. 209 - 211. 58. Пустовіт Н. Екологічні задачі, ігри та вікторини : навч посіб. / Н. Пустовіт, З. Плечова. − К.: Наук. думка, 1995. − 72 с. 59. Пустовіт Н. І я забруднюю природу. Вправи на усвідомлення особист ої причетності до проблем довкілля. // Шкільний світ. − No6, 2008. – С. 4 - 8 . 60. Різник О. Клуб інтелектуальних ігор. Сприяння соціалізації особистості дитини. // Позашкілля. − No 1, 2011. – С. 17 - 19 . 61. Різноманіття форм роботи з дітьми у пирироді в процесі навчан ня біології. // Біологія. − No8, 2010. – С. 5 - 8. 62.Розвиток творчих здібностей дітей та учнівської молоді в процесі науково-дослідницької діяльності в позашкільному навчально-виховному просторі: комплексний підхід, еколого -натуралістичний аспект: Методичний посібник / упоряд.: Л.М. Бондар, Н.В. Перепелиця, Н.Ю. Сидоренко; за ред.. Л.В. Тихенко. – Суми: Універсистетська книга, 2010. − 608 с. 63. Солодка Н. Гра на занятті гуртка еколого - натуралістичного напряму. / Позашкілля. - No6, 2007. – С. 51 - 53 64. Стойкова М. Ігри на уроках географії. // Краєзнавство. Географія. Туризм. − No17 - 18, 2008. – С. 22 - 28 . 65. Троцик Л.В. Організація роботи літнього екологічного табору // Біологія − No8, 2006, − С. 5 - 8. 66. Троцик Л.В. Організація роботи літнього екологічного табору // Біологія − No9, 2006, − С. 16 - 19. 67. Хім’як І.І. Збірник програм з екологічного виховання та освіти школярів. // Біологія. - No 14, 2006. – С. 6 - 8 68. Шмалєй С., Щербина Т. Дослідження екологічного стану води та грунту. // Біологія і хімія в школі. – 2003. - No3. – С. 45 - 50 citation: Сорочинська, О. А. (2011) Підготовка майбутнього вчителя біології до позакласної еколого-натуралістичної роботи з учнями основної. Житомир: ЖДУ. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28605/1/%D0%A0%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%B9%20%D0%B7%D0%BE%D1%88%D0%B8%D1%82%20%D0%B7%20%D0%95%D0%9D%D0%A0.pdf