eprintid: 28664 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 1314 dir: disk0/00/02/86/64 datestamp: 2019-03-28 13:08:29 lastmod: 2019-03-28 13:14:16 status_changed: 2019-03-28 13:08:29 type: article metadata_visibility: show title: Критерії добору ігрових симуляторів для формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів language: ukraine abstract: У статті наведено критерії та відповідні показники добору ігрових симуляторів для формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів. Зазначено, що професійні компетентності поділяються на тверді та м'які. Уточнено такі поняття, як "професійні м'які компетентності" та "ігрові стимулятори". З 14 запропонованих ігрових стимуляторів методом експертного оцінювання визначено 5 найбільш доцільних ігрових симуляторів для формування професійних м’яких компетентностей майбутніх інженерів-програмістів. Уточнено, що для експертного оцінювання було залучено 20 фахівців різного профілю, які мають досвід та безпосередньо пов’язані з професійною підготовкою майбутніх інженерів-програмістів. Виділено дидактичний, функціональний та проектувальний критерії добору ігрових симуляторів для формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів, а також показники до кожного з зазначених критеріїв. До дидактичного критерію віднесено: відповідність темам та компетентностям; реалістичність; взаємодія з іншими ролями; можливість аналізу результатів та помилок; адаптивність рівня складності; підтримка різних сценаріїв та методології розробки ПЗ. До функціонального критерію віднесено: зручність інтерфейсу; захоплюючий ігровий процес; безкоштовність; мультиплеєр; гра зі штучним інтелектом; багатомовність. Технологічний критерій включає такі показники: кросплатформність; простота налаштування; сумісність з мобільними пристроями. Наведено порівняльну характеристику відібраних ігрових симуляторів по всіх критеріях та показниках. Визначено, що відповідно до зазначених критеріїв та показників найбільш доцільними, зручними та ефективними ігровими симуляторами для формування професійних м’яких компетентностей майбутніх інженерів-програмістів за проявом усіх критеріїв є ігрові симулятори SimSE, GameDevTycoon, Software Inc. keywords: професійні компетентності; м’які компетентності; інженери-програмісти; критерії добору; ігрові симулятори creators_name: Концедайло, В. В. creators_name: Вакалюк, Т. А. ispublished: pub subjects: LB2300 subjects: QA75 subjects: QA76 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2018 publication: Інформаційні технології і засоби навчання. number: 3 (65) pagerange: 133-151 refereed: TRUE issn: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2039/1347 referencetext: [1] В. В. Концедайло, “Наукові підходи до формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів у вітчизняній та зарубіжній літературі”, Інформаційні технології в освіті, № 32, с. 112-130, 2017. [2] В. В. Концедайло, “Використання серйозних ігор та симуляцій з розробки програмного забезпечення для розвитку нетехнічних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів”, Наукові записки, Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти, №1 (11), 2017. [3] R. Jacobs, “Getting the Measure of Managerial Competence”, Personnel Management, №21 (6), c. 32-37, 1989. [4] E. Rainsbury, D. Hodges, N. Burchell, M. Lay, “Ranking Workplace Competencies: Student and Graduate Perceptions”, Asia Pacific Journal of Cooperative Education, №3 (2), с. 8-18, 2002. [5] A. R. Dantas, M. O. Barros, C. M. L. Werner, “A Simulation-Based Game for Project Management Experiential Learning”, in Proceedings of the 2004 International Conference on Software Engineering and Knowledge Engineering, Banff, Alberta, Canada, 2004. [6] A. Baker, E. O. Navarro, A. van der Hoek, “Problems and Programmers: an educational software engineering card game”, Proceedings of the 25th international Conference on Software Engineering, IEEE Computer Society, c. 614-619, 2003. [7] В. Ю. Биков, О. М. Спірін, Л. А. Лупаренко, “Відкриті web-орієнтовані системи моніторингу впровадження результатів науково-педагогічних досліджень”, Теорія і практика управління соціальними системами, № 1, c. 3-25, 2014. [8] Т. А. Вакалюк, “Критерії добору хмаро орієнтованої системи підтримки навчання як складової хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики”, Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, № 4 (90). с. 27-32, 2017. [9] О. М. Спірін, Т. А. Вакалюк, ”Критерії добору відкритих web-орієнтованих технологій навчання основ програмування майбутніх учителів інформатики”, Інформаційні технології і засоби навчання, № 4 (60), с. 275-287, 2017. [10] О. А. Гальчевська, "Критерії та показники добору науковметричних систем у науково-педагогічних дослідженнях", [Електронний ресурс]. Доступно: http://lib.iitta.gov.ua/9202/1/galchevska_.pdf. [11] В. М. Дем’яненко, Г. П. Лаврентьєва, М. П. Шишкіна, "Методичні рекомендації щодо добору і застосування електронних засобів та ресурсів навчального призначення", Комп'ютер у школі та сім'ї, № 1, с. 44-48, 2013. [12] К. Р. Колос, "Модель процесу та критерії добору компоннетів комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти", Інформаційні технології в освіті, №17, с. 109-117, 2013. [13] Л. А. Лупаренко, "Використання електронних журнальних систем відкритого доступу для випуску науково-освітніх видань: порівняльний аналіз програмного забзпечення", Інформаційні технології і засоби навчання, №5 (25), 2011. [Електронний ресурс]. Доступно: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/573/449. [14] C. Caulfield, J. C. Xia, D. Veal, S. P. Maj, “A Systematic Survey of Games Used for Software Engineering Education”, Modern Applied Science, № 5 (6), с. 28-43, 2011. [15] R. Atal, A. Sureka, “Anukarna: A Software Engineering Simulation Game for Teaching Practical Decision Making in Peer Code Review”, 1st International Workshop on Case Method for Computing Education (CMCE), с. 63-70, 2015. [16] С. Д. Бешелев, Ф. Г. Гурвич, Математико-статистические методы экспертных оценок. Москва, Статистика, 1980. [17] Н. В. Кузьмина, А. А. Реан, Профессионализм педагогической деятельности, Научно-исследовательский центр развития творчества молодежи, Рыбинск, 1993. [18] І. М. Дичківська, Інноваційні педагогічні технології: навчальний посібник. Київ, Академвидав, 2004. [19] Философский энциклопедический словарь, Советская энциклопедия, 1983. [Електронний ресурс]. Доступно: http://www.insai.ru/slovar/kriterii-0. [20] В. Т. Бусел, Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ, Ірпінь, ВТФ "Перун", 2005. [21] Н. Дубенюк, Большая психологическая энциклопедия. Москва, Эксмо, 2007. citation: Концедайло, В. В., Вакалюк, Т. А. (2018) Критерії добору ігрових симуляторів для формування професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів. Інформаційні технології і засоби навчання. (3 (65)). с. 133-151. ISSN https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2039/1347 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28664/1/2039-10242-1-PB.pdf