eprintid: 28665 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 1314 dir: disk0/00/02/86/65 datestamp: 2019-03-28 13:10:55 lastmod: 2019-03-28 13:18:01 status_changed: 2019-03-28 13:10:55 type: article metadata_visibility: show title: Інформаційно-комунікаційні технології навчання аналітичної геометрії та лінійної алгебри майбутніх учителів фізики й інформатики language: ukraine abstract: У статті запропоновано шляхи впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання дисципліни «Аналітична геометрія та лінійна алгебра» майбутніх учителів фізики, інформатики. Висвітлено актуальність та досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання, інноваційні підходи до організації навчального процесу у вищій школі. Визначено види інформаційно-комунікаційних технологій навчання аналітичної геометрії та лінійної алгебри у педагогічному університеті. Розглянуто можливості використання мережевих технологій у процесі навчання аналітичної геометрії та лінійної алгебри, з’ясовано переваги їх використання для аудиторної та позааудиторної роботи студентів. Продемонстровано способи організації навчальної діяльності студентів з використанням прикладного програмного забезпечення для здійснення ними самоперевірки правильності виконання завдань. Висвітлено форму інтерактивного навчання із використанням ППЗ Gran 3D, що ефективно впливає на підготовку майбутніх учителів. Висвітлено переваги використання мобільних технологій для здійснення перевірки знань студентів. Зазначено особливості використання мобільних технологій у процесі підготовки майбутніх учителів фізики, інформатики. Зокрема, наведено приклад перевірки знань студентів, використовуючи програму «Plickers», що дає можливість швидко оцінити рівень знань студентів. На прикладах продемонстровано різні способи використання інформаційно-комунікаційних технологій, використання яких у традиційному навчання сприяє активізації пізнавальної діяльності студентів, мотивує їх до самостійної роботи. Зазначено, що навчальний процес із використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання активізує навчально-пізнавальну діяльність студентів, сприяє розвитку творчих здібностей та лідерських якостей, формує самостійність у здобутті нових знань. keywords: інформаційно-комунікаційні технології; мережні технології; мобільні пристрої; аналітична геометрія та лінійна алгебра, майбутні учителі creators_name: Махомета, Т. М. creators_name: Вакалюк, Т. А. creators_name: Тягай, І. М. ispublished: pub subjects: LB2300 subjects: QA75 subjects: QA76 divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2018 publication: Інформаційні технології і засоби навчання number: 5 (67) publisher: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України pagerange: 173-186 refereed: TRUE issn: 2076-8184 official_url: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2156/1391 referencetext: [1] Жалдак М. И. Система подготовки учителя к использованию информационной технологии в учебном процессе [дисс. в форме научного доклада]. Москва: Академия педагогических наук СССР, НИИ содержания и методов обучения; 1989. 48 с. [2] Морзе Н. В. Методика навчання інформатики. Київ: Навчальна книга; 2004. Частина 1, Загальна методика навчання інформатики; 256 с. [3] Рамський Ю. С. Про роль математики і деякі тенденції розвитку математичної освіти в інформаційному суспільстві. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 2: Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. 2008; № 6 (13): 12–16. [4] Семеріков С. О. Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах [дисертація]. Київ: Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова; 2009. 536 с. [5] Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах [дисертація]. Черкаси: Черкаський нац. ун-т ім. Б. Хмельницького; 2005. 649 с. [6] Биков В. Ю., Гриценчук О. О., Жук Ю. О. Дистанційне навчання в країнах Європи та США і перспективи для України. Інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу: інноваційні засоби технології. Академія педагогічних наук України ; Інститут інформаційних технологій та засобів навчання. Київ : Атіка; 2005. 252 с. [7] Биков В. Ю., Лапінський В.В. Методологічні та методичні основи створення і використовування електронних засобів навчального призначення. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2012; 2(98): 2-6. [8] Биков В. Ю., Спірін О. М., Пінчук О. П. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України). 2017: 191–198. [9] Биков В.Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2010; 1(15). Доступно : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt [10] Буровицька Ю. М. Інформаційно-комунікаційні технології у вищих навчальних закладах: алгоритм впровадження [Інтернет]. 2016. Доступно : http://visnyk.chnpu.edu.ua/?wpfb_dl=3144 [11] Клочко В. І., Бондаренко З. В. Деякі аспекти методики застосування нових інформаційних технологій під час вивчення теми «Диференціальні рівняння» у вищому технічному навчальному закладі. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія №2: Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. 2004; № 1(8): 92-98. [12] Раков С. А. Формування математичних компетентностей учителя математики на основі дослідницького підходу у навчанні з використанням інформаційних технологій [дисертація]. Харків: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; 2005. 526 с. [13] Співаковський О. В. Теорія й практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей. Херсон : Айлант; 2003. 229 с. [14] Кіяновська Н. М. Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій навчання вищої математики студентів інженерних спеціальностей у сполучених штатах америки [диcертація]. Кривий Ріг: ДВНЗ «Криворізький національний університет»; 2014. 365 с. [15] Вакалюк Т. А. Модель хмаро орієнтованої системи підтримки навчання бакалаврів інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання [Інтернет]. 2016; 6(56): 64-76. – Доступно : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1415/1098 [16] Махомета Т. М. Використання ППЗН GRAN-2D і GRAN-3D під час вивчення ліній і поверхонь. Умань : ФОП Жовтий О.О.; 2013. 41 с. [17] Blurton C. New directions in Education [Internet]. Communication, Information and Informatics Sector. World Communication and Information Report 1999-2000; [1999]: 46-61. Available from: http://www.unesco.org/webworld/wcir/en/pdf_report/chap2.pdf [18] Larson L. C. Developing an Integrated College Audio-Visual Program. The Phi Delta Kappan; Feb., 1957. 38(5): 211-221. [19] Wavrik J. J. Computers and the Multiplicity of Polynomial Roots. The American Mathematical Monthly : An official journal of the Mathematical Association of America; 1982. 89(1): 34-36, 45-56. citation: Махомета, Т. М., Вакалюк, Т. А., Тягай, І. М. (2018) Інформаційно-комунікаційні технології навчання аналітичної геометрії та лінійної алгебри майбутніх учителів фізики й інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання (5 (67)). с. 173-186. ISSN 2076-8184 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28665/1/2156-11061-1-PB.pdf