eprintid: 28732 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/02/87/32 datestamp: 2019-03-29 14:16:40 lastmod: 2019-03-29 14:16:40 status_changed: 2019-03-29 14:16:40 type: article metadata_visibility: show title: Розвиток професійної рефлексії студентської молоді language: ukraine abstract: Сучасна освіта потребує переосмислення концептуальних підходів до професійної підготовки майбутніх учителів. Вищі навчальні заклади, що готують майбутніх педагогів, мають спрямовувати свою діяльність насамперед на розкриття потенціалу кожної людини, підготовку її до саморозвитку, самовизначення та самореалізації. У зв’язку з цим необхідно сприяти становленню і розвитку справжнього професіонала, здатного активно, якісно і творчо реалізувати педагогічні функції з оптимальними нервово-психічними витратами, володіючи адекватними засобами самовираження та саморозвитку. Це робить актуальним формування професійної рефлексії особистості у процесі професійної підготовки. Розвиток професійної рефлексії студентської молоді відіграє важливу роль у становленні й професійному самовизначенні особистості. Особливо це актуально в умовах світової глобалізації й конкуренції, коли зростають вимоги до рівня професійного розвитку майбутнього фахівця, його готовності до виконання нових завдань. Також розвиток професійної рефлексії розвиває здатність мислити як фахівець, ідентифікувати себе як професіонала, що реально володіє достатнім рівнем розвитку професійних якостей [6]. Отже, є об’єктивна потреба у формуванні професійної рефлексії майбутніх викладачів, як неодмінна умова їхнього професійного становлення і професійної самореалізації. creators_name: Мороз, О. М. creators_name: Стадниченко, А. П. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB2300 divisions: sch_zoo full_text_status: public date: 2018 date_type: published publication: Реалізація наступності в природничій освіті: реалії та перспективи: збірник науково-методичних праць. publisher: Житомир: Вид-во «Євенок О.О.» pagerange: 189-193 refereed: TRUE referencetext: 1. Бизяева А. А. Психология думающего учителя: педагогическая рефлексия / А. А. Бизяева. – Псков: ПГПИ им. С.М. Кирова, 2004. – 216 с. 2. Большой психологический словарь / [сост. Б. Г. Мещерякова, В. П. Зинченко]. – СПб.: Прайм-Еврознак, М.: ОЛМА-ПРЕСС, 2003. – 672 с. 3. Желанов В. В. Використання технологій формування рефлексивної компетентності в процесі професійної підготовки вчителя початкових класів / В. В. Желанов // Наукові записки ВДПУ імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія. – Вип. 27. – 2009. – С. 132 – 136. 4. Карпов А. А. Психология рефлексивных механизмов деятельности: моногр. / А. А. Карпов. – М.: Институт психологии РАН, 2004. – 432 с. 5. Кравець Л. М. Виховання саморефлексії у студентів вищих навчальних педагогічних закладів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.07. «Теорія і методика виховання» / Л. М. Кравець. – Луганськ: Освіта, 2009. – 22 с. 6. Фетискін Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н. П. Фетискін, В. В. Козлов, Г. М. Мануилов.– М.: Институт психотерапии, 2002. – 380 с. citation: Мороз, О. М., Стадниченко, А. П. (2018) Розвиток професійної рефлексії студентської молоді. Реалізація наступності в природничій освіті: реалії та перспективи: збірник науково-методичних праць.. с. 189-193. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28732/1/%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7%20%D0%9E.%D0%9C._%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%90.%D0%9F._189-193.pdf