eprintid: 28786 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 4806 dir: disk0/00/02/87/86 datestamp: 2019-04-02 12:41:20 lastmod: 2019-04-02 12:43:11 status_changed: 2019-04-02 12:41:20 type: article metadata_visibility: show title: Психологічний ретроспективний аналіз уявлень майбутніх педагогів про шкільний булінг language: ukraine abstract: У статті презентовано результати аналізу уявлень та стереотипів студентів-майбутніх педагогів про шкільний булінг, сформованих на основі власного досвіду та спогадів. Показано, що розмаїття таких уявлень актуалізується крізь призму суб’єктивного емоційного переживання усіх рольових структур булінгу: переслідувача, постраждалого та спостерігача. Спонтанно-стереотипне формування досвіду та уявлень про доцільність тих чи інших стратегій поведінки у ситуації шкільного цькування може завадити у майбутньому їх ефективній протидії цьому явищу у професійній діяльності педагога. keywords: булінг, насилля, психологічна готовність педагога до ефективної протидії булінгу, уявлення та стереотипи про шкільний булінг, ретроспективне дослідження, цькування. creators_name: Бутузова, Л. П. ispublished: pub subjects: BF divisions: sch_age full_text_status: public date: 2018 date_type: published publication: Вісник Київського інституту бізнесу та технологій number: 3(37) refereed: TRUE referencetext: 1. Аверьянов А.И. Школьный буллинг в воспоминаниях студентов МГПИ / А.И.Аверьянов // Scientific World, 2011. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.sworld.com.ua/index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology-411/social-law-and-special-educational-psychology-411/11131-411-0635 2. Бочавер А.А. Буллинг как объект исследований и культурный феномен./ А.А. Бочавер, К.Д. Хломов // Психология. Журнал высшей школы экономики. - 2013. Т.10, №3 – С.149-159. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/v/bulling-kak-obekt-issledovaniy-i-kulturnyy-fenomen 3. Кон И. С. Что такое буллинг и как с ним бороться? [Электронный ресурс] / И. С. Кон. // Сексология. Персональный сайт И. С. Кона. — [Електронний ресурс] Режим доступу : http://www.sexology.narod. ru/info178.html 4. Насильство в школі: аналіз проблеми та допомога. Якої потребують діти та вчителі у її розв’язанні / Є. Дубровська, М. Ясеновська, М. Алексєєнко. – Київ: Всеукраїнська громадська організація «Жіночий консорціум України», 2009. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://wcu-network.org.ua/public/upload/files/schulNAS111.pdf 5. Система захисту дітей від жорстокого поводження : навч.-метод. посіб. / Л. Волинець, Т. Дорошок, М. Євсюкова та ін. ; [ред. : К. Левченко, І. Трубавіна]; Держ. соц. служба для сім’ї, дітей та молоді. Міжнар. жіночий правозахисн. центр «Ла Страда Україна». – К.: Держсоцслужба, 2005. – 395с. 6. Проблема насильства в українських сім’ях: соціологічне опитування / [за ред. С. О. Павлиш] – К.: Друкарський світ, 2010. – 52 с. 7. Предотвращение насилия в образовательных учреждениях : методическое пособие для педагогических работников / Л. А. Глазырина, М. А. Костенко; [ под ред. Т. А. Епояна]. – М.: Бюро Юнеско в Москве, 2015. – 144 с. 8. Солдатова Г. Агрессоры и жертвы. Буллинг в России становится серьезной проблемой общения в сети. / Г.Солдатова, Солдатова Г., Е. Зотова // Дети в информационном обществе. 2012. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://detionline.com/assets/files/journal/11/issl11.pdf. 9. Стоп шкільний терор. Особливості цькування у дитячому віці. Профілактика та протистояння боулінгу. Результати дослідження Українського інституту дослідження екстримізму. – Київ, 2017. – 84 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://uire.org.ua/wp-content/uploads/2017/11/Doslidzhennya-buling.pdf 10. Olweus D. Bullying at school: tackling the problem (2001) / D. Olweus // Research Centre for Health Promotion, University of Bergen // [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.oecd.observer.org. 11. UNESCO Stopping violence in schools: a guide for teachers; 2014. – 35 р. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001841/184162e.pdf citation: Бутузова, Л. П. (2018) Психологічний ретроспективний аналіз уявлень майбутніх педагогів про шкільний булінг. Вісник Київського інституту бізнесу та технологій (3(37)). document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28786/1/%D0%91%D1%83%D1%82%D1%83%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%20%D0%A0%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%B0%20%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3%D1%83%202018.pdf