eprintid: 28871 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 7805 dir: disk0/00/02/88/71 datestamp: 2019-04-04 05:59:43 lastmod: 2019-04-04 05:59:43 status_changed: 2019-04-04 05:59:43 type: article metadata_visibility: show contact_email: sydorchukng@ukr.net title: Магістратура: історичні передумови впровадження ступеневої освіти на сучасному етапі модернізації вітчизняної вищої школи language: ukraine abstract: У статті узагальнено досвід становлення і розвитку магістратури східноєвропейської традиції як засобу оптимізації діяльності магістеріуму в умовах адаптації вітчизняної системи вищої освіти до умов Болонського процесу. Здійснено аналіз історичного ракурсу магістерської підготовки крізь площину функціонування дисертаційної системи. Досліджено питання формування наукових кадрів вищої кваліфікації в системі університетської культури, досвід підготовки дисертацій та традиції їх захистів, законодавчі основи присудження наукових ступенів та звань у період становлення східноєвропейської традиції університетського освіти. keywords: двоступеневе навчання, магістр, магістерська підготовка, східноєвропейська традиція вищої освіти, науковий ступінь, дисертація coverage: Формування наукових кадрів вищої кваліфікації в системі університетської культури status: final role: author entity: Магістеріум в умовах адаптації вітчизняної системи вищої освіти до умов Болонського процесу datecontr: 2017 educational: магістерська підготовка creators_name: Сидорчук, Н. Г. creators_id: sydorchukng@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 subjects: LA divisions: sch_dep full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Креативна педагогіка number: 12 publisher: Житомир-Вінниця: ФОП Корзун Д.Ю. pagerange: 49-56 refereed: TRUE referencetext: 1. Алеврас Н.Н. Магистратура в контексте диссертационной культуры: дореволюционный опыт историко-научного сообщества в историографическом ракурсе / Н.М. Алеврас // Харківський історіографічний збірник. – 2014. – Вип. 13. – С. 20-40. 2. Вища освіта і Болонський процес: [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / [Дмитриченко М.Ф., Хорошун Б.І., Язвінська О.М., Данчук В.Д.]. – К.: Знання України, 2007. – 440 с. 3. Вища освіта України і Болонський процес: [навч. посіб.] / [М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук та ін.]; за ред. В.Г. Кременя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 384 с. 4. Вітвицька С.С. Теоретичні і методичні засади педагогічної підготовки магістрів в умовах ступеневої освіти: [монографія] / С.С. Вітвицька. – Житомир: «Полісся», 2015. – 416 .Берека В.Є. Фахова підготовка магістрів з менеджменту освіти: теорія і методика: [монографія] / В.Є. Берека. – Хмельницький: ХГПФ, 2008. – 482 с. 5. Высшее образование в России: очерк истории до 1917 года / под ред. В.Г. Кинелева. М.: НИИВО, 1995. – 352 с. 6. Гейзерська Р.А. Модель підготовки магістра економічного профілю / Р.А. Гейзерська // Гуманізація навчально-виховного процесу: наук.-метод. зб. – Вип. ХХХІV. – Слов’янськ, 2007. – С. 22-29. 7. Гура О.І. Психолого-педагогічна компетентність викладача вищого навчального закладу: теоретико-методологічний аспект: [монографія] / Гура О.І. – Запоріжжя: ГУ «ЗІДМУ», 2006. – 332 с. 8. Лаута О.Н. Развитие законодательства о присуждении ученых степеней в России (1819 – 1836) / О.Н. Лаута // Система научной подготовки и аттестации в университетах России и Западной Европы: исторический опыт (XIV – XX вв.) / сост., предисл. и общ. ред. А.Н. Якушева. – М.: Ассоциация центров и клубов ЮНЕСКО России, 1998. – Вып. 3. – С. 134 – 138. 9. Лебедева Л.И. Исторические предпосылки создания отечественной магистратуры / Л.И. Лебедева // Известия ВГПУ. Серия: Историко-педагогические и сравнительные исследования. – Вип.86. – С. 91-96. 10. Огієнко О.І. Підготовка викладача вищої школи в умовах магістратури: андрагогічний підхід / Огієнко О.І. // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015. – №6 (50). – С. 325-331. 11. Сергеєва Л.М. Практика підготовки керівних кадрів професійної освіти в умовах магістратури / Сергеєва Л.М. // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. – 2014. – Вип. 1 (8). – С. 51-59. 12. Сидорчук Н.Г. Професійно-педагогічна підготовка студентів університетів у контексті єдиного європейського освітнього простору: історико-педагогічний аспект: [монографія] / Н.Г. Сидорчук / за заг. ред. О.А. Дубасенюк. – Житомир: Ви-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – 608 с. citation: Сидорчук, Н. Г. (2017) Магістратура: історичні передумови впровадження ступеневої освіти на сучасному етапі модернізації вітчизняної вищої школи. Креативна педагогіка (12). с. 49-56. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28871/1/5_%D0%A1%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D1%80%D1%87%D1%83%D0%BA.pdf