eprintid: 28873 rev_number: 10 eprint_status: archive userid: 7805 dir: disk0/00/02/88/73 datestamp: 2019-04-04 05:59:50 lastmod: 2019-04-04 05:59:50 status_changed: 2019-04-04 05:59:50 type: article metadata_visibility: show contact_email: sydorchukng@ukr.net title: Акмеологічний підхід як ключовий принцип розвитку особистості language: ukraine abstract: У статті актуалізовано проблему ключових принципів розвитку особистості нового типу у контексті акмеологічного підходу. Розглянуто інтерпретацію акмеологічного підходу з позицій формування, дослідження та визначення показників акмеологічності (стан, властивість, гармонія). Подано змістову інтерпретацію окреслених показників та механізм їх дії у процесі саморозвитку. Визначено роль акмеінформаційної взаємодії у процесі розвитку природних потенціалів людини, її здібностей та талантів. Доведено, що розглянуті принципи акмеології (стан, властивість, гармонія) дозволяють розкрити загальні риси (властивості) певного стійкого явища або стан певного матеріального об'єкта, причому цей стан визначається характеристиками найвищого рівня або є найвищою точкою вдосконалення. Окреслено перспективи використання розглянутого матеріалу у ході саморозвитку особистості. keywords: акмеологія; властивість; гармонія; принципи акмеологічності; стан coverage: Акмеологія освіти status: final role: author datecontr: 2017 educational: Розвиток особистості creators_name: Сидорчук, Н. Г. creators_id: sydorchukng@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 subjects: LC divisions: sch_dep full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Неперервна освіта: акмеологічні студії (Педагогічні науки. Психологічні науки) number: 1 publisher: К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка pagerange: 14-20 refereed: TRUE referencetext: 1. Акмеология – философия успеха: [монография] / под ред. Пожарського С.Д. – СПб: "Северный колледж", 2010. – 320 с. 2. Анохин П.К. Общие принципы компенсации нарушенных функций и их физиологическое обоснование / П.К. Анохин, дейст. чл. АМН СССР. – М.: [б. и.], 1955. – 20 с. 3. Анохин П.К. Узловые вопросы теории физиологии функциональных систем: [монография] / Анохин П.К. – М.: Наука, 1980. – 196 с. 4. Бунякина Е.В. Акмеологический подход к развитию личности / Бунякина Е.В. // Становление фундаментальной акмеологии: [монография] / [Пожарський С.Д., Бранский В.П., Бунякина Е.В. и др.]. – СПб: Из-во "ЛЕМА", 2015. – 174 с. 5. Капица С.П. Синергетика и прогнозы будущего / Капица С.П., Курдюмов С.П., Малинецкий Г.Г. – М.: Из-во УРСС, 2003. – 290 с. 6. Кузьмина Н.В. Акмеологическая теория фундаментального образования в опыте талантливых преподавателей: [монография] / Н.В. Кузьмина. – СПб: Из-во НУ "Центр стратегических исследований", 2013. – 272 с. 7. Пригожин И.Р. Философия нестабильности / И.Р. Пригожин // Вопросы философии. – 1991. – № 6. – С. 46–52. 8. Семёнов И.Н. Акмеология – новое направление в гуманитарных науках / И.Н. Семёнов // Гуманитарные науки. – Ялта, 2001. – № 2. – С. 60–65. 9. Философский энциклопедический словарь / гл. ред. Ильичев Л.Ф., Федосеев П.Н. и др. – М.: Советская энциклопедия, 1983. – 836 с. citation: Сидорчук, Н. Г. (2017) Акмеологічний підхід як ключовий принцип розвитку особистості. Неперервна освіта: акмеологічні студії (Педагогічні науки. Психологічні науки) (1). с. 14-20. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/28873/1/6_%D0%A1%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D1%80%D1%87%D1%83%D0%BA.pdf