%0 Journal Article %@ 2076-8184 %A Кучерук, О. А. %D 2018 %F zu2:29002 %I Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України %J Інформаційні технології і засоби навчання %K лексична компетентність; навчально-комп’ютерна гра; електронна лінгводидактика; інтерактивний навчально-ігровий комплекс %N 1 %P 47-55 %T Формування лексичної компетентності учнів засобами комп’ютерних ігор у навчанні української мови %U http://eprints.zu.edu.ua/29002/ %V 63 %X У статті розглянуто проблему формування лексичної компетентності учнів молодшого підліткового віку з використанням комп’ютерних ігор у процесі навчання української мови, запропоновано шляхи її розв’язання та відповідні методичні рекомендації. Обґрунтовано актуальність створення й використання комп’ютерних ігор з метою підвищення якісного рівня українськомовної освіти. Уточнено сутність понять «лексична компетентність», «навчально-комп’ютерна гра». На основі аналізу наукових праць, синтезу навчально-методичних ідей, узагальнення власного досвіду педагогічної роботи визначено умови ефективного використання навчально-комп’ютерних ігор у межах українськомовної освіти. Установлено, що інтеграція комп’ютерних ігор у традиційну систему навчання української мови сприяє забезпеченню внутрішньої мотивації до навчання, активізації пізнавальної діяльності учнів, формуванню загальних і предметних компетентностей. Наголошено, що ефективність навчальних комп’ютерних ігор у мовній підготовці учнів залежить від рівня професійної освіти, ІКТ-компетентності й лінгвометодичної майстерності вчителя-словесника. Описано навчальний потенціал інтерактивного навчально-ігрового комплексу, що полягає в стимулюванні інтересу до навчання української мови й створює можливості для формування лексичної компетентності на засадах електронної лінгводидактики.