eprintid: 29604 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/02/96/04 datestamp: 2019-07-10 07:32:29 lastmod: 2019-07-10 07:32:29 status_changed: 2019-07-10 07:32:29 type: article metadata_visibility: show title: Використання концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку у побудові інформаційно-цифрової технології роботи з обдарованими дітьми та молоддю language: ukraine abstract: Представлено основні аспекти мультимедійної технології освітнього процесу, що ґрунтується на концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку, які виступають своєрідним психофізіологічних фокусом людського організму, а також відображають асиметрії простору і часу Всесвіту. Базуючись на актуальності заявленої проблеми, що випливає з тенденцій сучасного світу, пов'язаних з його розвитком в напрямку інформаційного суспільства, а також з тенденцій розвитку освіти, яка стає дедалі мультимедийно насиченою і психологезованою, автори розглядають основні особливості пізнавальних стратегій півкуль, які доцільно враховувати в освітньому процесі з використанням мультимедіа, в тому числі комп'ютерної графіки. Показано, що навчальна інформація, пропонована обдарованим учням, може бути диференційована за правим (вербальним) і лівим (образним) відеорядами, що відповідає півкульовим стратегіям обробки інформації і сприяє синергетичного ефекту синхронізації функцій півкуль головного мозку. На підставі цього сформульовані алгоритми як ефективного (гармонійного) педагогічного впливу, так і створення гармонійних (геніальних) творів мистецтва обдарованими учнями та молоддю. З метою медитативно-духовного та гармонізуючого впливу мультимедійної презентації навчальної інформації на студента через одночасну дію обох півкуль головного мозку і, таким чином, синхронізацію їх роботи, компенсуючий алгоритм передбачає об'єднання лівої та правої інформації в такий спосіб, щоб дві півкульові стратегії компенсували одна одну; гармонізуючий алгоритм передбачає поєднання лівої та правої інформації таким чином, щоб обсяги двох типів інформації утворювали гармонійну пропорцію. keywords: мультимедіа; мультимедійна технологія; півкулі головного мозку; функціональна синхронізація функцій півкуль; синергетика; комп'ютерна графіка; психопедагогика. creators_name: Вознюк, О. В. creators_name: Горобець, С. М. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 subjects: LB divisions: sch_met divisions: sch_ami full_text_status: public date: 2019 date_type: published publication: Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку. Матеріали методологічного семінару НАПН України. 4 квітня 2019 р. publisher: НАПН України pagerange: 312-321 refereed: TRUE citation: Вознюк, О. В., Горобець, С. М. (2019) Використання концепції функціональної асиметрії півкуль головного мозку у побудові інформаційно-цифрової технології роботи з обдарованими дітьми та молоддю. Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку. Матеріали методологічного семінару НАПН України. 4 квітня 2019 р.. с. 312-321. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/29604/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%202019%20%D1%81%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%80.pdf