eprintid: 29745 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 299 dir: disk0/00/02/97/45 datestamp: 2019-08-05 18:08:12 lastmod: 2019-08-05 18:08:12 status_changed: 2019-08-05 18:08:12 type: article metadata_visibility: show title: Інформаційна культура у структурі професійної компетентності державних службовців language: ukraine abstract: У сучасному суспільстві постає питання необхідності розвитку високого рівня інформаційної культури особистості працівника. Мета роботи розробити інваріантну модель професійної компетентності державного службовця та описати значення інформаційної культури в її структурі. Вона була реалізована у межах проекту Інститут економіки та прогнозування НАН України «Оцінювання ринку управлінських державних послуг та функціональної й компетентнісної спроможності державної служби та держслужбовців в Україні». У дослідженні було використано теоретичні методи аналізу професіограми діяльності державного службовця та здійснено на її основі опис функціонального значення інформаційної культури у її структурі. Нами було визначено, що до структури інформаційної культури входять наступні інваріанти професійної діяльності державного службовця: уміння використовувати ІКТ, уміння працювати з інформацією, критичність мислення, уміння вчитися та освоювати нові знання та досвід, уміння здійснювати комунікацію та налагоджувати взаємодію. Вони формують технологічний та соціально-психологічний рівень інформаційної культури особистості. Технологічний рівень інформаційної культури позначає здатність суб’єкта соціальних відносин взаємодіяти з цифровими інформаційними технологіями. Соціально-психологічний рівень інформаційної культури пов’язаний зі здатністю суб’єкта соціальний відносин здійснювати аналіз те переробку інформації та використовувати її для здійснення соціальної активності (спілкування, організації діяльності тощо). У структурі професійної компетентності державного службовця інформаційна культура забезпечує виконання ним основних професійних функцій: адміністративної функції, проектувальної, організаційної та виконавської. Уміння навчатися та здобувати новий досвід є інтегральною компетентністю, яка призводить до розвитку інших інваріантів професійної діяльності. У результаті дослідження ми визначили, що інформаційна культура є складовою професійної компетентності професій, які пов’язані з соціальної комунікацією та взаємодією з інформаційними системами. У результаті проведеного дослідження було складено методику вивчення професійної компетентності державних службовців. keywords: інформація, інформаційне суспільство, інформаційна компетентність, інваріанти професійної діяльності, компетенція. creators_name: Кириченко, В. В. creators_id: viklive@yandex.ru ispublished: pub subjects: BF subjects: H1 divisions: sch_soa full_text_status: public date: 2019 date_type: published publication: Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки number: 2 publisher: Вид-во «Гельветика» pagerange: 113-118 refereed: TRUE issn: 2312-3206 citation: Кириченко, В. В. (2019) Інформаційна культура у структурі професійної компетентності державних службовців. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки (2). с. 113-118. ISSN 2312-3206 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/29745/1/%D0%9A%D0%B8%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%92.%20%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0%20%D1%83%20%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B6%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D1%86%D1%96%D0%B2.pdf