eprintid: 29775 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/02/97/75 datestamp: 2019-09-02 13:27:42 lastmod: 2019-09-02 13:27:42 status_changed: 2019-09-02 13:27:42 type: article metadata_visibility: show title: Тренінг як форма інтерактивної педагогічної технології та його роль у підготовці вчителя біології та основ здоров'я language: ukraine abstract: У статті представлено короткий огляд методів інтерактивного навчання, наголошено на ефективності тренінгової форми роботи вчителя біології та основ здоров’я у формуванні компетентностей і життєвих навичок учнів. Проаналізовано мету, структуру, принципи, атрибути навчального тренінгу. Зазначено, що тренінгова форма є ефективною для формування професійних навичок і методичних умінь учителів біології та основ здоров’я. Наведено приклади тематики тренінгів, що застосовуються для формування професійної компетентності вчителя під час навчання у вищій школі та у системі післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано нову навчальну програму з курсу «Біологія і екологія», запропоновано тематику уроків-тренінгів для старшокласників. keywords: інтерактивне навчання, педагогічні технології, тренінг, учитель біології, учитель основ здоров’я, професійна компетентність учителя. creators_name: Мельниченко, Р. К. creators_name: Поліщук, Н. М. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB1603 divisions: sch_zoo full_text_status: public date: 2019 date_type: published publication: Збірник наукових праць. Науково-педагогічне видання ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ. publisher: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». pagerange: 63-67 refereed: TRUE referencetext: 1. Антонова О. Є. Підготовка вчителя до розвитку здоров‘язбережувальної компетентності учнів: монографія / О. Є. Антонова, Н. М. Поліщук – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. – 248 с. 2. Біологія і екологія 10-11 клас (профільний рівень): Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv 3. Ващенко Л. С. Основи здоров‘я. Книга для вчителя / Л. С. Ващенко – К.: Ґенеза, 2005. – 240 с. 4. Воронцова Т. В. Захисти себе від ВІЛ. Тренінги життєвих навичок: методичний посібник для педагога-тренера / Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 208 с. 5. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укладач Н. П. Наволокова. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 176 с. 6. Концепція навчання здорового способу життя на засадах розвитку навичок / Авт.-упорядн. Марі-Ноель Бело. – К.: Генеза, 2005. – 80 с. 7. Навчання здорового способу життя на засадах розвитку навичок через систему шкільної освіти: оцінка ситуації / О. М. Балакірєва, Л. С. Ващенко, О. Т. Сакович та ін. – К.: Державний ін-т проблем сім'ї та молоді, 2004. – 108 с. 8. Поліщук Н. М. Підготовка вчителя до розвитку здоров‘язбережувальної компетентності учнів / Н. М. Поліщук. – Житомир: Вид-во ФОП Євенок, 2012. – 168 с. 9. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання [Encyclopedia of Interactive Learning] / O Пометун. – К. : СПД Кулінічев, 2007. – 144 с. 10. Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник / С. О. Сисоєва. – К. : ВД «ЕКМО «, 2011. – 324 с. citation: Мельниченко, Р. К., Поліщук, Н. М. (2019) Тренінг як форма інтерактивної педагогічної технології та його роль у підготовці вчителя біології та основ здоров'я. Збірник наукових праць. Науково-педагогічне видання ПРОБЛЕМИ ОСВІТИ.. с. 63-67. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/29775/1/%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-63-67.pdf