%0 Journal Article %@ 2663-6085 %A Бірук, Н. П. %D 2019 %F zu2:29803 %I ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій» %J Інноваційна педагогіка %K творчість, дослідницька програма, науково-дослідницький колектив, наукова школа, авторська школа, інноваційна школа, експериментальна школа, школа педагогічної майстерності %N 14 %P 13-17 %T Наукові та авторські школи в українській педагогічній науці %U http://eprints.zu.edu.ua/29803/ %V 2 %X У статті представлено порівняльний огляд педагогічних феноменів – «наукова школа» та «авторська школа» на основі аналізу праць педагогів із зазначеної проблематики. Відсутність законодавчого підґрунтя у визначенні дефініцій спричинює підміну понять, ускладнює їхню ідентифікацію та викликає суперечки стосовно критеріїв визнання науково-дослідницьких колективів науковими, науково-педагогічними, авторськими, інноваційними чи експериментальними школами. Частіше за все відбувається ототожнення понять саме «наукова школа» та «авторська школа», зумовлене тим, що кожну наукову школу очолює лідер – автор власної розробленої дослідницької концепції, а авторська школа є науковою, оскільки підґрунтям її створення та діяльності слугує науково-дослідницька програма.