eprintid: 29823 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 261 dir: disk0/00/02/98/23 datestamp: 2019-09-17 19:11:29 lastmod: 2019-09-17 19:11:29 status_changed: 2019-09-17 19:11:29 type: thesis metadata_visibility: show title: Методика розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів language: ukraine abstract: Робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів. У дослідженні обґрунтовано теоретико-методичні засади розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів; обґрунтовано психологічні та психолінгвістичні засади мовленнєвого розвитку учнів початкових класів, схарактеризовано базові поняття дослідження та уточнено зміст поняття "розвиток мовлення учнів початкових класів". Визначено педагогічні передумови розвитку мовлення учнів, зокрема схарактеризовано наукові підходи: компетентнісний, особистісно орієнтований, комунікативно-діяльнісний, системно-описовий, текстовий, функціонально-стилістичний. З-поміж принципів 1) загальнодидактичних обрано такі: наочності, посильності, активності, систематичності та послідовності, перспективності і наступності, гуманізації; 2) лінгводидактичних: увага до матерії мови, до розвитку мовленнєвих органів; розуміння мовних значень; оцінки виразності мовлення; розвитку чуття мови; координації усного і писемного мовлення; пришвидшення темпу навчання. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід використання мультимедійних технологій у початкових класах; визначено критерії (інформаційно-змістовий, мовно-структурний, емоційно-ціннісний, поведінково-регулятивний) з відповідними показниками й рівні розвитку мовлення учнів (високий, достатній, середній, початковий). Схарактеризовано мультимедійні засоби у системі форм, методів та прийомів роботи з розвитку мовлення учнів початкових класів; розроблено методику розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів, яка представлена системою підготовчих, текстових і ситуаційних вправ із мультимедійною підтримкою на основі апаратних (комп’ютер, проектор, smart-дошка) та програмних засобів (мультимедійні презентації, мультимедійні видання). Результати експерименту підтвердили ефективність пропонованої методики розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів. keywords: мовлення, розвиток мовлення, методика розвитку мовлення, мультимедійні засоби, розвиток мовлення із застосуванням мультимедійних засобів, система вправ для розвитку мовлення учнів початкових класів з мультимедійною підтримкою. creators_name: Чупріна, О. В. ispublished: unpub subjects: LB divisions: sch_lin full_text_status: public date: 2019-05 date_type: published pages: 25 institution: Київський університет імені Бориса Грінченка department: Київський університет імені Бориса Грінченка thesis_type: other citation: Чупріна, О. В. (2019) Методика розвитку мовлення учнів початкових класів із застосуванням мультимедійних засобів. Автореферат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/29823/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%20%D0%A7%D1%83%D0%BF%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf