eprintid: 29923 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 4660 dir: disk0/00/02/99/23 datestamp: 2019-10-20 15:02:17 lastmod: 2019-10-20 15:02:17 status_changed: 2019-10-20 15:02:17 type: article metadata_visibility: show title: Обдарованість як предмет психологічного дослідження на початку XX століття language: ukraine abstract: Історико-психологічний аналіз показав, що в кінці ХІХ – на початку ХХ століття були окреслені основні підходи до проблеми обдарованості. В межах психології індивідуальності вченими здійснено типологізацію обдарованих осіб, визначена роль пізнавальних процесів, встановлено місце особистісних якостей у розвитку здібностей. При дотриманні деяких помилкових положень вченими подекуди достатньо виважено оцінювалась роль спадковості у формуванні обдарованості. Сформульовані концепції обдарованості здебільшого формувалися в межах емпіричного підходу і вирізнялися ґрунтовним аналізом окремих випадків. keywords: індивідуальність, особистість, обдарованість, спадковість, вольові здібності, пізнавальні процеси creators_name: Мазяр, О. В. ispublished: pub subjects: BF divisions: sch_soa full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України volume: VI number: 11 publisher: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка pagerange: 166-173 refereed: TRUE citation: Мазяр, О. В. (2015) Обдарованість як предмет психологічного дослідження на початку XX століття. Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, VI (11). с. 166-173. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/29923/1/%D0%9E%D0%B1%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%8F%D0%BA%20%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BC%D0%B5%D1%82%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%A5%D0%A5%20%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf