%0 Journal Article %@ 1813-3405 %A Загурська, І. С. %A Добровольська, А. В. %D 2019 %F zu2:29959 %I Класичний приватний університет %J Теорія і практика сучасної психології %K образ батьків, конструкти моральнісного змісту, конструкти діяльнісного змісту, повна сім’я, неповна сім’я, підлітковий вік %N 4 %P 118-123 %T Сприймання образу хороших батьків підлітками з повних і неповних сімей %U http://eprints.zu.edu.ua/29959/ %V 1 %X У статті аналізуються результати порівняльного дослідження сприймання образу хороших бать- ків підлітками з повних і неповних сімей. Емпіричне дослідження особливостей сприймання образу хороших батьків у підлітковому віці ґрунтувалося на основі індивідуально-орієнтованого підходу до вивчення особистості. Це дало змогу виявити ціннісні конструкти, які становлять основу образу хороших батьків у підлітків із повних і неповних сімей. Виявлено, що в образі хороших батьків в уявленні підлітків із неповних сімей однаковою мірою представлені конструкти моральнісного (наприклад, «доброта», «ввічливість») і діяльнісного (наприклад, «турботливість», «працьовитість») змісту. Критерієм зарахування конструктів до моральнісних чи діяльнісних є їх змістове наповнення підлітками. В образі хороших батьків в уяв- ленні підлітків із повних сімей переважають конструкти діяльнісного змісту (наприклад, «спілку- вання», «працьовитість»); конструкти моральнісного змісту («розуміння», «любов») представлені меншою мірою. Для обох груп досліджуваних є актуалізована неповною мірою задоволена потреба в любові, увазі й турботі з боку членів родини. На думку підлітків, стосунки з батьками більше наповнені тим, «як правильно», і позбавлені «того, що хочеться душі, просто так». Крім цього, на думку досліджуваних, якщо батьки дають гроші, це ще не означає, що вони готові прийти на допомогу та підтримати в складній ситуації. Підлітки як із повних, так із неповних сімей мають потребу в допомозі й емоційній підтримці.Відмінним в уявленні про образ хороших батьків у підлітків із повних і неповних сімей є тлума- чення конструкту «доброта». Підлітки з неповних сімей наповнюють його діяльнісним змістом із негативною валентністю («якщо дають гроші, то добрі»), а в уявленні підлітків із повних сімей цей конструкт має моральнісне наповнення та позитивну валентність («можуть обійняти»). Перспективою подальших досліджень може бути порівняльний аналіз ґендерних відмінностей сприй- мання образу хороших батьків у підлітковому віці.