eprintid: 29963 rev_number: 20 eprint_status: archive userid: 7805 dir: disk0/00/02/99/63 datestamp: 2019-10-31 08:08:29 lastmod: 2019-10-31 08:08:29 status_changed: 2019-10-31 08:08:29 type: article metadata_visibility: show contact_email: sydorchukng@ukr.net title: Trends of development of adult education in the EU countries language: english abstract: У статті на засадах концепції неперервної освіти визначено сучасні тенденції освіти дорослих на початку ХХІ століття. На основі використання методів порівняльних досліджень (вивчення документальних та науково-педагогічних джерел, метод інтерпретації навчальних фактів, аналіз зарубіжних джерел) доведено, що набуття знань прогягом усього життя підвищує перспективи дорослої людини на ринку праці, підвищує якість людського капіталу, допомагає швидше адаптуватися до соціальних змін, сприяє самореалізації особистості. keywords: освіта дорослих, інтернаціоналізація, глобалізація, трансгранична освіта, академічна мобільність coverage: Країни ЄС status: final role: author datecontr: 2019 educational: Освіта дорослих context: Вища освіта, освіта дорослих creators_name: Самойленко, О. А. creators_name: Дубасенюк, О. А. creators_name: Сидорчук, Н. Г. ispublished: pub subjects: LC5201 divisions: sch_dep full_text_status: public date: 2019 date_type: published publication: Педагогічний часопис Волині number: 13 pagerange: 97-104 id_number: https://doi.org/10.29038/2415-8143-2019-02-97-104 refereed: TRUE issn: 2415-8143 referencetext: 1. Europe 2020. А strategy for smart sustainable and inclusive growth. European Comission, 2010. from https: //ec.europa.eu/europe2020/index_en.htm. (application date 05.11.2018) 2. European Council Presidency Conclusions, Lisbon, March 23-24, 2000, paragraphs 5, 24, and 25, pp. 2 and 8. 3. European Council Presidency Conclusions, Santa Maria da Feira, June 19-20, 2000, paragraph 33, p. 6. 4. Higher Education to 2030. Vol. 1. Demography. Paris: OECD Publishing, 2008 from https: //www.keepeek.com/Digital-Asset-Management/oecd/education/higher-education-to-2030-volume-1-demography_9789264040663-en#.WZ7UMlE3V_8 (application date 05.11.2018) 5. Knight, J. (2003). Updating the Definition of Internationalization. International Higher Education. The Boston College Centre for International Higher Education, 33, 5-7. 6. Memorandum on lifelong learning from http://pjp-eu.coe.int/documents/1017981/1668227/COM_Sec_2000_1832.pdf/f79d0e69-b8d3-48a7-9d16-1a065bfe48e5 (application date 05.11.2018) 7. Abdulkerimov, I. Z. (2012). Sovriemiennyie tendentsyi internatsyonalizatsyi vyssheho obrazovaniia. Probliemy sovriemiennoi ekonomiki, (43), 358-361. 8. Abdulkierimov, I. Z. (2011). Faktory i usloviia razvitiia intehratsyonnyykh protsessov na rynkie obrazovatelnykh usluh. Riehionalnyie probliemy prieobrazovaniia ekonomiki, 2011, 2 (28), 286-292. 9. Madiar, R. O. (2007). Transkordonne ekonomichne spivrobitnytstvo v umovakh hlobalizatsii ta yevropeiskoi intehratsii. Kyiv, 2007, 245. 10. Nesterov, A. H. Yevropieiskiie kontseptsyi nieprieryvnoho obrazovaniia v nachalie XXI vieka. Nauchnyi dialoh, 2012, 5, from https://cyberleninka.ru/article/n/evropeyskie-kontseptsii-nepreryvnogo-obrazovaniya-v-nachale-xxi-veka (дата звернення 05.11.2018) 11. Semiv, L. K. Aktyvizatsiia akademichnoi mobilnosti v ramkakh uhody pro asotsiatsiiu Ukrainy ta YeS, from https://ird.gov.ua/irdp/e20150801.pdf (application date 06.11.2018) 12. Experts have created a demographic map of Europe with the forecast for 2050 from https: //ukr.media/world/273754/ (application date 06.11.2018) citation: Самойленко, О. А., Дубасенюк, О. А., Сидорчук, Н. Г. (2019) Trends of development of adult education in the EU countries. Педагогічний часопис Волині (13). с. 97-104. ISSN 2415-8143 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/29963/1/%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D1%80%D1%87%D1%83%D0%BA_%D0%B4%D1%83%D0%B1%D0%B0%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B9%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf