%0 Journal Article %@ 2072-4772 %A Портницька, Н. Ф. %A Радевич, М. %D 2018 %F zu2:30075 %I Житомирський державний університет імені Івана Франка %J Актуальні проблеми психології. Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України %K творчість, потреби, підлітковий вік, цінності, інвенції %N 14 %P 214-220 %T Змістові складові творчої діяльності підлітків (на матеріалі хореографічної діяльності) %U http://eprints.zu.edu.ua/30075/ %V 6 %X У статті представлений аналіз структури ціннісно-потребової сфери підлітків, включених до творчої діяльності. Виявлено, що провідними потребами для підлітків є потреби у визнанні, самовираженні, емоційному задоволені. Коло референтних осіб включає експертів, родичів та ровесників. Оцінка експертів виконує не лише стимулюючу, але й гальмівну функцію: підлітки здатні відмовитися від творчих спроб через страх недосконалості власної творчості. Підлітки, що надають перевагу нерегламентованій діяльності, використовують творчі дії (інвенції) як засіб самовираження та самовдосконалення.