eprintid: 30083 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 4552 dir: disk0/00/03/00/83 datestamp: 2019-11-11 08:11:58 lastmod: 2019-11-11 08:11:58 status_changed: 2019-11-11 08:11:58 type: article metadata_visibility: show title: Еволюція цілей іншомовної освіти у вітчизняній загальноосвітній школі в радянський і пострадянський періоди language: ukraine abstract: У статті акцентується проблема врахування набутого досвіду формулювання цільового компонента змісту шкільної іншомовної освіти в сучасних умовах трансформації освітніх цілей. Мета статті полягає у розкритті змісту і з’ясуванні основних тенденцій еволюції цілей іншомовної освіти у вітчизняній загальноосвітній школі в радянський і пострадянський час. Використано хронологічний, порівняльно-зіставний, історико-системний методи дослідження, а також методи історичної ретроспекції та порівняльно-історичного аналізу. Здійснено відбір, класифікацію і систематизацію історико-педагогічної та методичної літератури. Пропонується авторська періодизація етапів розвитку цілей навчання іноземної мови у контексті формування змісту вітчизняної шкільної іншомовної освіти у радянський і пострадянський час. Аналізуються зміни у визначенні цілей іншомовної освіти, викликані посиленням з початку ХХІ століття соціальної функції іноземної мови й використання її як засобу міжкультурного спілкування. Розкрито проблему співвідношення традиційних цілей навчання іноземних мов і поширених у сучасній іншомовній освіті комунікативних компетенцій, які складають міжкультурну іншомовну компетентність учня. Виявлено можливості кореляції інноваційного змісту іншомовної освіти з традиційно визнаними у вітчизняній дидактиці цілями навчання іноземних мов. Науково обґрунтовано доцільність виділення практичної, виховної, освітньої і розвивальної цілей навчання іноземних мов у межах актуалізованої нині компетентнісної освітньої парадигми. Продемонстровано динаміку вдосконалення цілей іншомовної освіти у радянський і пострадянський час. Висловлено думку, що, незважаючи на трансформаційні процеси, котрі постійно спостерігаються в змісті іншомовної освіти, цільовий компонент залишається постійним її системоутворювальним чинником. creators_name: Литньова, Т. В. ispublished: pub subjects: LB2300 divisions: kaf_in_mov full_text_status: public date: 2017 date_type: published publication: Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України number: 10 publisher: Південний науковий Центр НАПН України pagerange: 66-73 refereed: TRUE issn: 2311-8466 citation: Литньова, Т. В. (2017) Еволюція цілей іншомовної освіти у вітчизняній загальноосвітній школі в радянський і пострадянський періоди. Наука і освіта. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України (10). с. 66-73. ISSN 2311-8466 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/30083/1/%D0%A1%D1%82.%20%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97%20%D0%A2.%D0%92.%20%D0%95%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D1%8E%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D1%86%D1%96%D0%BB%D0%B5%D0%B9%20%D1%96%D0%BD%D1%88%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D1%83%20%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D1%8F%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96%20%D0%B2%20%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D1%96%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%BE%D0%B4%D0%B8.pdf