eprintid: 30151 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 4807 dir: disk0/00/03/01/51 datestamp: 2019-11-12 15:30:52 lastmod: 2019-11-12 15:30:52 status_changed: 2019-11-12 15:30:52 type: article metadata_visibility: show title: Аналіз причин зміни професії як типоутворюючих маркерів суб’єктивної моделі саморозвитку випускників вишів language: ukraine abstract: Причини зміни професії аналізуються як маркери, що відображають тип суб’єктивної моделі саморозвитку випускників вишів. Збір інформації про професійні плани та усвідомлювані причини зміни професії здійснюється за допомогою бесіди. Виокремлено окремі групи причин зміни професії залежно від співвідношення творчих та адаптаційних ресурсів розвитку особистості у професійній діяльності та інших сферах життя. Моделі саморозвитку у процесі професійної переорієнтації визначаються на основі аналізу особливостей поєднання причин зміни професії. Показано, що для випускників з досвідом роботи характерні такі моделі: адаптивна особистісно-професійна модель, творча професійно-центрована модель, адаптивна професійно-центрована модель, творчо-адаптивна професійно-центрована модель, варіативна модель. Для випускників, які не мають професійного досвіду, властиві такі моделі саморозвитку у процесі зміни професії: адаптивна особистісно-професійна модель, адаптивна професійно-центрована модель, творчо-адаптивна позапрофесійна модель. keywords: професійна переорієнтація, причина зміни професії, суб’єктивна модель саморозвитку випускників вишів. creators_name: Тичина, І. М. creators_id: iratychyna@gmail.com ispublished: pub subjects: BF divisions: sch_soa full_text_status: public date: 2015 date_type: published publication: Вісник Інституту розвитку дитини. number: 38 pagerange: 158-164 refereed: TRUE citation: Тичина, І. М. (2015) Аналіз причин зміни професії як типоутворюючих маркерів суб’єктивної моделі саморозвитку випускників вишів. Вісник Інституту розвитку дитини. (38). с. 158-164. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/30151/1/%D0%A2%D0%B8%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0_2015%20%D0%86%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%82%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B8.pdf