%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Кашуба, Віталій %A Асаулюк, Інна %A Дяченко, Анна %D 2019 %F zu2:30644 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K професійно-прикладна фізична підготовка, студенти мистецьких спеціальностей, фізкультурно-оздоровчі технології, дрібна моторика рук %N 8 %P 55-61 %T Розробка фізкультурно-оздоровчих технологій з урахуванням особливостей дрібної моторики рук студентів закладів освіти %U http://eprints.zu.edu.ua/30644/ %X Актуальність роботи зумовлена особливостями професійної діяльності студентів мистецьких спеціальностей, спектром вимог до рівня розвитку фізичних якостей. Вивчення здатності маніпулювати дрібними предметами, виконувати завдання, що потребують скоординованої роботи очей і рук у студентів мистецьких спеціальностей актуальна в аспекті необхідності підвищення професійної спрямованості фізичного виховання даного контингенту. Мета роботи – визначення особливостей дрібної моторики студентів мистецьких спеціальностей, як передумови розробки фізкультурно-оздоровчих технологій у процесі фізичного виховання. Матеріал і методи. У роботі використано аналіз фахової науково-методичної літератури, педагогічні методи дослідження, методи математичної статистики. Під час роботи здійснено визначення спритності (вправності) пальців при одночасній роботі рук за методикою У. Г. Давлетшина. У дослідженні прийняли учать 588 осіб: І курс – 196 осіб (69 юнаків та 127 дівчат); ІІ курс 200 осіб (61 юнак і 139 дівчини); ІІІ курс 192 особи (62 юнака та 130 дівчат); ІV курс 200 осіб (71 юнак та 129 дівчат) курсів. Результати роботи. Середньостатистичні показники досліджуваних студентів І–ІV курсів за тестом для визначення спритності пальців при одночасній роботі рук в переважній більшості не мають статистично достовірних відмінностей. Розвиток тонкорухової координації студентів мистецьких спеціальностей найкраще проявляються у юнаків спеціалізації «оркестрові духові та ударні інструменти, народні інструменти». Ключові висновки. Отримані результати являлись підґрунтям для розробки концепції професійно-прикладної фізичної підготовки із використанням сучасних фізкультурно-оздоровчих технологій та урахуванням прояву тонкорухової координації студентів освітніх закладів культури та мистецтв.