%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Куценко, Олексій %D 2019 %F zu2:30646 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K молодші школярі; методика; розвиток спритності; футбол %N 8 %P 67-74 %T Методичні особливості розвитку різних форм прояву спритності у молодших школярів на початкових етапах навчання футболу %U http://eprints.zu.edu.ua/30646/ %X Актуальність теми дослідження. Науково обґрунтованих вказівок щодо розвитку різних форм спритності у молодших школярів в процесі занять футболом у відповідності до вікових особливостей, не виявлено, що забезпечує актуальність обраної теми та спонукає до авторського дослідження. Педагогічна практика має не тільки обмежений арсенал їх реалізації, але і не забезпечена теоретичним фундаментом і експерти не мають консенсусу навіть щодо поняття "координаційних здібностей" і "спритності". Більшість методичних рекомендацій передбачено для спортсменів або дітей старшого шкільного віку і не враховують впливу відповідних вправ на нервову систему і психофізичний стан особи. Мета. Розробити методичні вказівки щодо розвитку різних форм прояву спритності у молодших школярів засобами футболу. Методологія дослідження. У статті зроблено порівняльний аналіз результатів дослідження показників різних форм прояву спритності хлопчиків 7-9 років, які додатково займаються футболом. Результати роботи. Найбільший приріст результатів (Р <0,001) з 7 до 8 років зафіксовано за показниками: накидання кілець на штатив з відстані від 1,5 до 3,5 м (41,9–56,0%) та ходьби по прямій із закритими очима (22,7%). У наступній віковій групі такими є ходьба по прямій із закритими очима (50,6%) та три перекиди вперед (9,0%), достовірність змін яких зафіксована на рівні Р<0,001. Висновки. Розроблені методичні вказівки для розвитку спритності та форм її прояву у молодших школярів засобами футболу передбачають реалізацію науково обґрунтованих засобів вирішення поставлених завдань, способів їх застосування як у спеціально-підготовчій, так і в основній частинах заняття за умов різних методів організації навчально-тренувального процесу з урахуванням вікових особливостей хлопчиків 7–9 років.