%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Фурман, Юрій %A Мірошніченко, Вячеслав %A Брезденюк, Олександра %D 2019 %F zu2:30650 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K чоловіки, жінки, фізична підготовленість, стандарти %N 8 %P 92-97 %T Оцінка фізичної підготовленості осіб 17–22 років %U http://eprints.zu.edu.ua/30650/ %X Актуальність теми дослідження. Переважна більшість наукових досліджень з фізичного виховання свідчать про недостатній рівень фізичної підготовленості населення України. Причиною цього може бути відсутність об’єктивних критеріїв оцінки фізичних якостей осіб різного віку і статі. Мета дослідження полягала у встановленні стандартів оцінки фізичної підготовленості осіб 17-22 років чоловічої та жіночої статі. Методи дослідження – педагогічне спостереження; педагогічне тестування; методи математичної статистики. Нами досліджено показники фізичної підготовленості 1247 особи жіночої статі та 1023 чоловічої статі віком 17-19 років та 1726 особи жіночої статі та 1315 чоловічої статі віком 20-22 років, які проживають у межах Подільського регіону. Стандарти фізичної підготовленості створювали на основі середніх арифметичних (¯X) результатів тестування фізичних якостей та середніх квадратичних відхилень (σ) вищезгаданих показників. Результати роботи. Методом педагогічного тестування визначили показники фізичної підготовленості осіб чоловічої та жіночої статі віком 17–19 і 20–22 років. Розробляли критерії фізичної підготовленості за рівнями: «середній»; «вище середнього»; «нижче середнього»; «високий»; «низький»; «дуже високий»; «дуже низький». За середній рівень взяли діапазон похибки середнього квадратичного відхилення від середнього арифметичного варіаційного ряду значень дослідженого нами контингенту (¯X±σ). На основі даних, встановлених шляхом дослідження великої кількості однорідного контингенту, використавши авторську методику, нами розроблено стандарти оцінки фізичних якостей. Висновки. Розроблені за авторською методикою стандарти оцінки фізичної підготовленості є об’єктивними і відповідають можливостям сучасної молоді.