%0 Journal Article %A Гилярська, О. І. %D 2019 %F zu2:31150 %I Вид. ЖДУ ім. І.Франка %J Андрагогічний вісник %N 10 %P 53-61 %T Становлення та розвиток педагогічної риторики у часи Середньовіччя, Відродження та період Нового часу %U http://eprints.zu.edu.ua/31150/ %X У статті представлено результати історичного досвіду красномовства з погляду педагогічної риторики. Установлено, що формування риторичної компетентності неможливе без осмислення спадщини педагогічної риторики. На основі аналізу праць науковців досліджено становлення та розвиток педагогічної риторики у часи Середньовіччя, Відродження та період Нового часу. Виявлено, що в наведених фактах простежуються закономірності риторичного і розвивального підходів у мовленні педагогів. Встановлено, що в основі принципів вітчизняної педагогічної риторики лежать положення античної класичної риторики, розвинуті на основі власної культури та освіти, і християнські впливи. Визначено перспективи дослідження проблеми розвитку педагогічної риторики.