eprintid: 31198 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/03/11/98 datestamp: 2020-06-22 06:43:01 lastmod: 2020-06-22 06:43:01 status_changed: 2020-06-22 06:43:01 type: article metadata_visibility: show title: Застосування технології портфоліо при підготовці вчителя біології language: ukraine abstract: У статті систематизовано і узагальнено поняття “портфоліо” в освітньому процесі. Здійснено аналіз його структури і типології; обґрунтовано роль портфоліо у професійній підготовці учителів та узагальнено власний методичний досвід використання портфоліо при підготовці вчителів біології в Житомирському державному університеті імені Івана Франка. Портфоліо суттєво доповнює методи традиційного оцінювання і є об‟єктивним критерієм визначення рівня сформованості професійної компетентності майбутніх учителів. Ця технологія сприяє систематизації знань; розвитку професійних умінь і креативності студентів; стимулює їхню науково- дослідницьку діяльність і рефлексію; сприяє саморозвитку студентів і виробленню власного педагогічного стилю. keywords: портфоліо, підготовка вчителя біології, педагогічна технологія, автентичне оцінювання, професійна компетентність. creators_name: Мельниченко, Р. К. ispublished: pub subjects: LB subjects: LB2300 divisions: sch_zoo full_text_status: public date: 2019 date_type: published publication: Нові технології навчання number: 92 publisher: ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" pagerange: 203-210 refereed: TRUE referencetext: 1. Бережная Т. Н. Методическое портфолио как одно из средств формирования методической культуры будущего учителя начальных классов. Методист. 2009. № 8. С. 39–40. 2. Грицай Н. Б. Методичне портфоліо як засіб формування рефлексивних здібностей майбутніх учителів біології. Вища освіта України. Тематичний випуск “Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології”. 2011. № 3. Т. ІІ. С. 45–55. 3. Долженков О. О., Постоян Т. Г. Технологія портфоліо в аспекті автентичного оцінювання результатів професійної підготовки майбутніх фахівців. Наука і освіта. 2015. № 5. С. 31–36. 4. Комарова О. В. Методика викладання біології у профільній школі. Практичний курс. : методичні інструкції до проведення практичних занять з дисципліни “Методика викладання біології у профільній школі”. Кривий Ріг : КДПУ, 2017. 59 с. 5. Коханко О. Портфоліо як ефективний засіб формування готовності майбутніх вчителів до роботи в групі продовженого дня. Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2015. Випуск 7 (І). С.45–48. 6. Михайлова Н. А. Педагогическая технология “Портфолио студента” как средство развития их творческой активности и рефлексии. URL: http://www.rusnauka.com/12.APSN_2007/Pedagogica/ 20511.doc.htm (дата звернення 10.10.2019). 7. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб.пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров, под ред. Е. С. Полат. Москва: Академия, 2005. 272 с. 8. Онопрієнко О. В. Портфоліо як засіб контролю результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань, 2010. Вип. 34. URL: http://abclab. ucoz.ua/_ld/0/18.doc 15 (дата звернення 07.10.2019). 9. Пейп С. Дж., Чошанов М. Учебные портфолио – новая форма контроля и оценки достижений учащихся. Директор школы. 2000. № 1. С. 75–82. 10. Словник.ua. Тлумачний словник української мови. URL: https://www.slovnyk.ua /index.php?swrd (дата звернення 10.10.2019). 11. Тазутдинова Э. Х. Учебный портфолио в системе подготовки студента к будущей педагогической деятельности: дис. …канд. пед. наук: 13.00.08 / Казань, 2010. 200 с. 12.Фатеева И. А., Канатникова Т. Н. Метод “портфолио” как приоритетная инновационная технология в образовании: преемственность между средней школой и вузом. Молодой учѐный. 2012. № 12 (47). С. 526–528. citation: Мельниченко, Р. К. (2019) Застосування технології портфоліо при підготовці вчителя біології. Нові технології навчання (92). с. 203-210. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/31198/1/92-%D0%B7%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%9D%D0%A2%D0%9D%20%D1%80%D0%B5%D0%B4%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%B9%202020-203-210%20%281%29.pdf