relation: http://eprints.zu.edu.ua/31344/ title: Проблема співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльність creator: Бірук, Н. П. subject: L Освіта (Загальне) description: У статті, на основі аналізу наукових джерел та власних досліджень, розглянуто проблему співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльності. Проаналізовано законодавчу базу, зокрема, Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність» у питаннях нормативного тлумачення досліджуваних дефініцій. З’ясовано неоднозначність тлумачення досліджуваних категорій, як і більшості категорій, у зв’язку з діапазоном їх вживання – від дитячих досліджень навколишнього світу до світових винаходів видатних вчених, від перших наукових рефератів до наукових праць, що призводять до наукових революцій. Крім того, у статті представлено результати проведеного анкетування за розробленим автором опитувальником, які дозволили розподілити сутнісні ознаки понять «наукова» та «дослідницька» діяльності на два типи, які їх характеризують – як вид діяльності та як процес. Результати підтвердили припущення щодо відсутності спільного знаменника у тлумаченнях досліджуваних категорій, оскільки, на нашу думку, кожен з науковців вкладає у поняття той зміст, який характерний особистому стилю діяльності. Зроблено висновок, що найбільш доцільним для характеристики діяльності професіонала-педагога, педагога-дослідника, науковця є вживання поняття «науково-дослідницька» діяльність. date: 2020 type: Стаття type: PeerReviewed format: text language: uk identifier: http://eprints.zu.edu.ua/31344/1/%D0%91%D0%B8%D1%80%D1%83%D0%BA%20%D0%97%D0%B1_%D0%9D%D0%A2%D0%9D_94_.pdf identifier: Бірук, Н. П. (2020) Проблема співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльність. Нові технології навчання: збірник наукових праць (94). с. 32-37. language: ukraine