%0 Journal Article %A Бірук, Н. П. %D 2020 %F zu2:31344 %J Нові технології навчання: збірник наукових праць %N 94 %P 32-37 %T Проблема співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльність %U http://eprints.zu.edu.ua/31344/ %X У статті, на основі аналізу наукових джерел та власних досліджень, розглянуто проблему співвідношення понять «наукова» та «дослідницька» діяльності. Проаналізовано законодавчу базу, зокрема, Закони України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність» у питаннях нормативного тлумачення досліджуваних дефініцій. З’ясовано неоднозначність тлумачення досліджуваних категорій, як і більшості категорій, у зв’язку з діапазоном їх вживання – від дитячих досліджень навколишнього світу до світових винаходів видатних вчених, від перших наукових рефератів до наукових праць, що призводять до наукових революцій. Крім того, у статті представлено результати проведеного анкетування за розробленим автором опитувальником, які дозволили розподілити сутнісні ознаки понять «наукова» та «дослідницька» діяльності на два типи, які їх характеризують – як вид діяльності та як процес. Результати підтвердили припущення щодо відсутності спільного знаменника у тлумаченнях досліджуваних категорій, оскільки, на нашу думку, кожен з науковців вкладає у поняття той зміст, який характерний особистому стилю діяльності. Зроблено висновок, що найбільш доцільним для характеристики діяльності професіонала-педагога, педагога-дослідника, науковця є вживання поняття «науково-дослідницька» діяльність.