%0 Journal Article %A Желанова, В. В. %D 2020 %F zu2:31346 %J Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». %N 94 %P 138-142 %T Напрями реалізації стратегії інтеграції в сучасній освіті України %U http://eprints.zu.edu.ua/31346/ %X У статті проаналізовано сутність феномену інтеграції в контексті викликів глобалізованого світу. Обґрунтовано актуальність досліджуваної проблеми й стан її розробленості. Використано комплекс методів дослідження, а саме: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення. Представлено дефініцію поняття інтеграція. Розкрито напрями реалізації стратегії інтеграції в сучасній освіті в Україні. Розглянуто Європейську інтеграцію як вид регіональної інтеграції, що є більш глобальним напрямом інтеграції, яка стала важливим чинником трансформації вітчизняної системи освіти. Розкрито поняття транснаціональний освітній простір, транснаціональна вища освіта. Репрезентовано парадигмальну інтеграцію як ґрунтовний напрям інтеграції в освітньому просторі України. З’ясовано, що сучасна освітня парадигма в Україні інтегрує ідеї особистісної, смислової, рефлексивної, когнітивної парадигм освіти, тобто є їх поліпарадигмальним синтезом. Доведено, що інтеграційні процеси в освітньому просторі України пов’язані з явищем поліпідхідності, як єдності системного, діяльнісного, аксіологічного, акмеологічного, компетентнісного, суб’єктного, технологічного, середовищного та інших наукових підходів. Проаналізовано дидактичний напрям інтеграції, а саме: міждисциплінарну інтеграцію, створення інтегративних курсів, інтеграцію на рівні тем, розділів, понять у межах однієї дисципліни.