eprintid: 31346 rev_number: 11 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/03/13/46 datestamp: 2020-06-28 06:15:35 lastmod: 2020-06-28 06:15:35 status_changed: 2020-06-28 06:15:35 type: article metadata_visibility: show title: Напрями реалізації стратегії інтеграції в сучасній освіті України language: ukraine abstract: У статті проаналізовано сутність феномену інтеграції в контексті викликів глобалізованого світу. Обґрунтовано актуальність досліджуваної проблеми й стан її розробленості. Використано комплекс методів дослідження, а саме: аналіз, синтез, порівняння, узагальнення. Представлено дефініцію поняття інтеграція. Розкрито напрями реалізації стратегії інтеграції в сучасній освіті в Україні. Розглянуто Європейську інтеграцію як вид регіональної інтеграції, що є більш глобальним напрямом інтеграції, яка стала важливим чинником трансформації вітчизняної системи освіти. Розкрито поняття транснаціональний освітній простір, транснаціональна вища освіта. Репрезентовано парадигмальну інтеграцію як ґрунтовний напрям інтеграції в освітньому просторі України. З’ясовано, що сучасна освітня парадигма в Україні інтегрує ідеї особистісної, смислової, рефлексивної, когнітивної парадигм освіти, тобто є їх поліпарадигмальним синтезом. Доведено, що інтеграційні процеси в освітньому просторі України пов’язані з явищем поліпідхідності, як єдності системного, діяльнісного, аксіологічного, акмеологічного, компетентнісного, суб’єктного, технологічного, середовищного та інших наукових підходів. Проаналізовано дидактичний напрям інтеграції, а саме: міждисциплінарну інтеграцію, створення інтегративних курсів, інтеграцію на рівні тем, розділів, понять у межах однієї дисципліни. creators_name: Желанова, В. В. ispublished: pub subjects: L1 divisions: pedangl full_text_status: public date: 2020 date_type: published publication: Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». number: 94 pagerange: 138-142 refereed: TRUE referencetext: 1. Бех І. Інтеграція як освітня перспектива. Початкова школа. 2002. № 5. С. 5–6. 2. Вознюк О. В., Дубасенюк О. А. Цільові орієнтири розвитку особистості у системі освіти : інтегративний підхід : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. 684 с. 3. Голубова Г. Роль педагогічних інтеграційних технологій у навчально-виховному процесі ВИШу. Гуманітарний вісник : зб наук. праць. Серія «Педагогіка». 2012. № 24. С. 58–62. 4. Зимняя И. А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? (теоретико-методологический аспект). Высш. образование сегодня. 2006. № 8. С. 20–26. 5. Козловська І. М. Теоретичні і методичні основи викладання загальнотехнічних і спеціальних дисциплін: інтегративний підхід : монографія. Львів : Євросвіт, 2003. 248 с. 6. Корнетов Г. Б. Педагогические парадигмы базовых моделей образования : учеб. пособие. Ун-т РАО. Москва : Изд-во УРАО, 2001. 124 с. 7. Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / Нац. акад. пед. наук України ; [редкол.: В. Г. Кремень (голова), В. І. Луговий (заст. голови), А. М. Гуржій (заст. голови), О. Я. Савченко (заст. голови)] ; за заг. ред. В. Г. Кременя. Київ : Педагогічна думка, 2016. 448 с. 8. Огнев’юк В., Сисоєва С. Освітологія – науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти. Рідна школа. №4–5 (квітень–травень) 2012. С. 44–51. 9. Проблеми інтеграції національної системи освіти до європейського освітнього простору. Аспекти публічного управління. 2015. № 11–12. С. 104–108. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aplup_2015_11-12_15 10. Философский энциклопедический словарь. Москва : Совет. энцикл. 1983. 840 с. 11. Фурман А. Освітологія як синтетична наукова дисципліна: проблеми завдань, об’єкта, предмета, методу. Вітакультурний млин. 2006. Модуль 3. С. 4–9. 12. Adick C. Transnationalisierung als Herausforderung fur die International und Interkulturell Vergliehende Erziehungswissenschaft. Tertium Comparationis. 2005. № 11 (2). P. 243–269. 13. Knight J. Updating thе Definition of Internationalization. International Higher Education. The Boston College Centre for International Higher Education. 2003. № 33. Р. 2–3. 14. Knight J. Cross-border Tertiary Education: An Introduction. Cross-border Tertiary Education: a Way towards Capacity Development. OECD. The World Bank, 2007. P. 21–46. 15. Oxford Advanced Learner’s Dictionary of Current English / Sixth Edition ; ed. by Sally Wehmeier. Oxford: University Press, 2000. 1540 p. citation: Желанова, В. В. (2020) Напрями реалізації стратегії інтеграції в сучасній освіті України. Нові технології навчання: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». (94). с. 138-142. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/31346/1/%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%97%D0%B1_%D0%9D%D0%A2%D0%9D_94_20.pdf