eprintid: 31349 rev_number: 12 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/03/13/49 datestamp: 2020-06-28 06:17:22 lastmod: 2020-06-28 06:17:22 status_changed: 2020-06-28 06:17:22 type: article metadata_visibility: show title: Творчий вимір потенціалу учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти language: ukraine abstract: У статті розглянуто сутність потенціалів розвитку людини, які при певних умовах перетворюються у реальні здібності та обдарованості. Зазначено, що важливу роль у перетворенні потенціалів молодої людини у здібності відіграє освіта. Автором проаналізовано основні концепції, які обґрунтовують поетапний процес перетворення потенціалів у здібності та обдарованість. Увага акцентована на тому, що позитивні динамічні зрушення в особистості можливі за умов цілісного підходу до визначення зовнішніх умов і внутрішніх чинників в їх взаємозв’язку. Підкреслено важливість розуміння педагогами фундаментальних основ процесу розвитку обдарованості учнів та їх практичного застосування. Наведено результати дослідження індивідуальних профілів учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які здобувають технічний і художній фахи за методикою множинного інтелекту. Проаналізовано розподіл обдарованостей та їх рівень у майбутніх робітників, що здобувають технічні та художні фахи. Встановлено, що майбутні робітники технічних профілів у порівнянні з учнями, що здобувають художній фах, мають нижчий рівень розвитку абстрактності. Це є перешкодою для розвитку тих обдарованостей, які пов’язані з вищими гуманними категоріями (духовність, цінності тощо). Звернено увагу на актуальність удосконалення змісту урочно-позаурочної роботи в закладах професійної (професійно-технічної) освіти та її спрямування на реалізацію потенціалів учнів. creators_name: Сліпчишин, Л. ispublished: pub subjects: L1 subjects: LC divisions: pedangl full_text_status: public date: 2020 date_type: published publication: Нові технології навчання: збірник наукових праць number: 94 pagerange: 314-320 refereed: TRUE referencetext: 1. Ананьев Б. Г. Личность, субъект деятельности, индивидуальность. Структура субъекта деятельности. Избранные психологические труды. Том I. М.: Педагогика, 1980. 229 с. 2. Бельская Н. А. К вопросу о критериях одаренности. Матеріали науково-практичної конференції «Педагогічне проектування та його місце в системі навчально-виховного процесу загальноосвітнього закладу». 23–24 лютого 2010 року в м. Харкові. Харків: ІОД ; Інфосистем, 2010. С. 36–41. 3. Вознюк О. В. Дослідження категоріально-поняттєвого поля креативної освіти. Теоретичні і прикладні аспекти розвитку креативної освіти у вищій школі: Монографія / За ред. О. А. Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2012. С. 42–71. 4. Гарднер Г. Структура Разума: теория множественного интеллекта /пер. с англ. Москва: ООО «И. Д. Вильямс», 2007. 512 с. 5. Дрозденко К. С. Загальна психологія у практичному вимірі: Підручник. Київ: ВД «Професіонал», 2007. 608 с. 6. Здібність. Психологічний тлумачний словник найсучасніших термінів. Харків: Прапор, 2009. С. 143–145. 7. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результат досліджень / За ред. В. О. Моляко, О. Л. Музики. Житомир: ПП Рута, 2007. 320 с. 8. Моляко В. О. Творческая конструктология (пролегомены). К.: Освита Украины, 2007. 388 с. 9. Періг І. М. Психологічні умови розвитку творчої обдарованості студентів вищого технічного навчального закладу: автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / ІПППО АПН України. Київ, 2006. 25 с. 10. Рибалка В. В. Словник із психології та педагогіки обдарованості і таланту особистості : термінологічний словник. Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. 424 с. 11. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. СПб.: Изд–во «Питер», 2000. 720 с. 12. Тименко В. П. Обдарованість дошкільників за теорією Говарда Гарднера. Освіта та розвиток особистості. 2014. № 8. № 8 (27). С. 84–89. 13. Цурковський Я. І. Контрольні психічні процеси та методика їх вивчення у спортсменів. Ярослав Іванович Цурковський (1905 – 1995). До 100-річчя від дня народження. 2-е вид. доп. Львів: Вид-во Університету «Львівський Ставропігіон», 2005. С. 15–7. citation: Сліпчишин, Л. (2020) Творчий вимір потенціалу учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Нові технології навчання: збірник наукових праць (94). с. 314-320. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/31349/1/%D0%A1%D0%BB%D1%96%D0%BF%D1%87%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD%20%20%D0%97%D0%B1_%D0%9D%D0%A2%D0%9D_94_20.pdf