%0 Journal Article %@ 2308-5258, e-ISSN 2308-1996 %A Романюк, Р. К. %D 2020 %F zu2:31912 %I Issue %J Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology %K загальнобіологічне поняття, клітина, методика навчання біології, навчальні програми з біології %P 40-42 %T Методичні аспекти формування поняття «Клітина» в шкільному курсі біології %U http://eprints.zu.edu.ua/31912/ %X В статті узагальнено власний досвід та методичні поради вчителів-практиків щодо формування загальнобіологічно- го поняття «клітина» в шкільному курсі біології. Показано ефективність асоціативного мислення при вивченні клітини; візуалі- зації матеріалу шляхом застосування дидактичних ігор, складання ментальних карт та опорних схем; постановки питань за певною ієрархією для розвитку критичного мислення за методом Блума – запам’ятовування, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка (особисте ставлення); інтерактивних; проблемних; словесно-логічних методів. На основі аналізу навчальних програм з біології доведено поступове ускладнення загальнобіологічного поняття клітини, починаючи з 6-го і до 11-го класу; спіралеподібний розвиток в учнів уявлення про клітину як структурну і функціональну одиницю життя.