eprintid: 31955 rev_number: 18 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/03/19/55 datestamp: 2020-12-21 09:32:27 lastmod: 2020-12-21 09:32:42 status_changed: 2020-12-21 09:32:27 type: article metadata_visibility: show title: The farther reaches of studying foreign languages as a psycholinguistic phenomenon language: english abstract: Language, being a means of communication, and a tool of thinking, is also a fundamental mechanism of human development in onto- and phylogenesis. This relates not only to the native but also to foreign languages being studied. One of the most developed aspects of learning and teaching foreign languages is psychological/psycholinguistic, which reveals the amazing phenomena that practitioners of education should get acquainted with. Let us consider both some of these phenomena and their implications for the educational process. learntype: lecture semdensity: high creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: L1 subjects: LB subjects: LB1501 subjects: LB1603 subjects: LB2300 subjects: LT divisions: pedangl full_text_status: public date: 2020 date_type: published publication: Building Professional Linguistic Competence of Future Specialists: VI Regional Students’ Scientific Internet-Conference (November 27, 2020) publisher: Zhytomyr Medical Institute pagerange: 223-235 refereed: TRUE referencetext: 1. Вознюк А.В. Аппроксимально-аналитический метод изучения иностранных языков как инновационный образовательный ресурс // Актуальные проблемы начального, дошкольного и специального образования в условиях модернизации / под ред. Т. Ю. Макашиной. − Государственный социально-гуманитарный университет. − Коломна: ГСГУ, 2019. – С. 7-10. 2. Вознюк О.В., Квеселевич Д.І. Новітні й нетрадиційні методи викладання іноземних мов // Питання філології та методики викладання філологічних дисциплін : наук.-метод. матеріали / за ред. проф. Л.О.Пономаренко. – Житомир : ЖВІРЕ, 2003. – Вип. 13. – С. 23-33. 3. Hornby A. S. Oxford students’ dictionary of current English. Oxford: Oxford University Press, 1983. – P. 235–240. 4. Sedivy Julie. How Morality Changes in a Foreign Language // Scientific American, Sep 2016 5. Ostrander Sheila, Schroeder Lynn. Superlearning 2000. – New York: Delacorte Press, 1995 (first published 1979). – 448 р. 6. Rizzolatti G., Arbib M. A. Language within our grasp // Trends in Neurosciences. – 1998. – № 21. – Р. 188-194. 7. Voznyuk O. V. Main aspects of approximative and transformative method of teaching foreign languages // Тези доповідей ХІІ науково-методичної конференції / Житомир. військ. ін-т радіоелектроніки. – Житомир, 2003. – Ч. 2 : Проблеми розвитку системи підготовки і перепідготовки військових та цивільних фахівців у інституті. – С. 62-64. citation: Вознюк, О. В. (2020) The farther reaches of studying foreign languages as a psycholinguistic phenomenon. Building Professional Linguistic Competence of Future Specialists: VI Regional Students’ Scientific Internet-Conference (November 27, 2020). с. 223-235. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/31955/1/4%20%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA._%20%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf