eprintid: 31956 rev_number: 16 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/03/19/56 datestamp: 2020-12-21 10:57:20 lastmod: 2020-12-21 11:02:16 status_changed: 2020-12-21 10:57:20 type: article metadata_visibility: show title: The peculiarities of the approximate and analytical method of teaching and studying the foreign languages language: english abstract: The approximate and analytical method (AAM) stems from a fundamental problem concerning the process of studying foreign languages. This problem can be formulated in such a way: how can a man master a foreign language to perfection outside the communicative environment of its native speakers? The AAM has been developed by A.Voznyuk to overcome this problem since it teaches English outside the communicative environment of its native speakers and gains the efficiency comparable with the methods addressing the altered states of consciousness – such as hypnotic trance and others, the method of the 25-th film for example learntype: lecture semdensity: high creators_name: Касянюк, О. Ю. ispublished: pub subjects: L1 subjects: LB subjects: LB1501 subjects: LB1603 subjects: LB2300 subjects: LT divisions: pedangl full_text_status: public date: 2020 date_type: published publication: Building Professional Linguistic Competence of Future Specialists: VI Regional Students’ Scientific Internet-Conference (November 27, 2020) publisher: Zhytomyr: Zhytomyr Medical Institute pagerange: 53-60 refereed: TRUE referencetext: 1. Вознюк А.В. Аппроксимально-аналитический метод изучения иностранных языков как инновационный образовательный ресурс // Актуальные проблемы начального, дошкольного и специального образования в условиях модернизации / под ред. Т. Ю. Макашиной. − Государственный социально-гуманитарный университет. − Коломна: ГСГУ, 2019. – С. 7-10. 2. Вознюк О.В., Квеселевич Д.І. Новітні й нетрадиційні методи викладання іноземних мов // Питання філології та методики викладання філологічних дисциплін : наук.-метод. матеріали / за ред. проф. Л.О.Пономаренко. – Житомир : ЖВІРЕ, 2003. – Вип. 13. – С. 23-33. 3. Hornby A. S. Oxford students’ dictionary of current English. Oxford: Oxford University Press, 1983. – P. 235–240. 4. Voznyuk O. V. Main aspects of approximative and transformative method of teaching foreign languages // Тези доповідей ХІІ науково-методичної конференції / Житомир. військ. ін-т радіоелектроніки. – Житомир, 2003. – Ч. 2 : Проблеми розвитку системи підготовки і перепідготовки військових та цивільних фахівців у інституті. – С. 62-64. citation: Касянюк, О. Ю. (2020) The peculiarities of the approximate and analytical method of teaching and studying the foreign languages. Building Professional Linguistic Competence of Future Specialists: VI Regional Students’ Scientific Internet-Conference (November 27, 2020). с. 53-60. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/31956/1/4%20%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA._%20%D0%9A%D0%BE%D1%81%D1%8F%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf