%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Соловей, Олександр %A Пожидаєв, Микола %A Анісімов, Дмитро %A Вознюк, Костянтин %A Логвиненко, Максим %D 2020 %F zu2:32132 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K секційні заняття, боротьба, тестування, фізичний розвиток, фізична підготовленість, диференційований підхід %N 10 %P 47-54 %T Особливості фізичного стану курсантів, які займаються єдиноборствами при підготовці до професійної діяльності %U http://eprints.zu.edu.ua/32132/ %X Актуальність теми дослідження. Високий рівень фізичного стану курсантів досягається при системному підході до організації занять, як у навчальний так і позанавчальний час при підготовці до майбутньої професійної діяльності, використовуючи новітні технології, адже це обумовлено недостатнім рівнем фізичного розвитку і підготовленості курсантів, зарахованих до військових навчальних закладів. Мета дослідження: науково обґрунтувати диференційований підхід для підвищення рівня фізичного стану курсантів, які займаються у секційних заняттях з єдиноборств. Методи дослідження. Для досягнення поставленої мети нами були використані наступні методи дослідження: аналіз та узагальнення науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Результати та ключові висновки: для підвищення рівня фізичного стану курсантів застосовували диференційований підхід та спеціальні вправи, навантаження для кожної групи курсантів підбиралися в залежності від того, до якої групи вони були віднесені за рівнем підготовленості. Результати фізичного розвитку свідчить, що після експерименту 80% курсантів 17-18 років мали антропометричні показники, що відповідали віковим нормам: за показниками індексу Кетле – вищий за середній; за показниками швидкіно-силових якостей спостерігався середній рівень розвитку; за показниками сили м’язів живота – високий рівень; витривалості – рівень вищий за середній; гнучкості – середній рівень; середнього рівня досягли координаційні та швидкісно-силові якості. Використання диференційованого підходу дозволив: здійснити об’єктивний контроль фізичного стану курсантів; на основі отриманих результатів інтенсифікувати навчально-тренувальний процес; диференціювати та індивідуалізувати програму секційних занять з боротьби.