%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Драчук, Сергій %A Дідик, Тетяна %A Кульчицька, Ірина %A Самолюк, Анатолій %A Кудина, Ганна %D 2020 %F zu2:32134 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K техніко-тактичні дії у нападі, модельно-тренувальні завдання, показники техніко-тактичної майстерності, обсяг тактичних комбінацій %N 10 %P 61-70 %T Передумови вдосконалення техніко-тактичної майстерності у нападі кваліфікованих волейболісток – студенток вищого навчального закладу %U http://eprints.zu.edu.ua/32134/ %X Актуальність теми дослідження. Основним засобом досягнення перемоги в сучасному волейболі є нападаючі дії. У протиборстві перемагає команда, яка володіє більшим обсягом нападаючих дій, різноманітними тактичними комбінаціями, силовим та агресивним способом ведення гри. Успішність підготовки волейбольної команди в останні роки пов’язують із моделюванням тренувальних занять. Мета дослідження – розробити індивідуальні та групові модельно-тренувальні завдання з удосконалення техніко-тактичних нападаючих дій для кваліфікованих волейболісток студентської команди. Матеріал і методи дослідження. У дослідженні взяли участь 12 волейболісток. Методи дослідження: педагогічне спостереження за змагальною діяльністю, педагогічне тестування і експеримент, методи моделювання та математичної статистики. Результати дослідження. Колективний характер гри зумовлює підпорядкування індивідуальних техніко-тактичних дій загальнокомандним. Розроблені моделі індивідуального та групового тренувальних завдань. Їх зміст будувався з урахуванням кваліфікації волейболісток і передбачав визначення спрямованості навантаження, а також кількісної міри тренувального впливу. Це стимулювало до зростання якісних показників техніко-тактичної майстерності (коефіцієнтів ефективності, креативності та ефективності єдиноборств), а також збільшення обсягу тактичних комбінацій у нападі під час змагальної діяльності жіночої студентської волейбольної команди. Ключові висновки. Удосконалення техніко-тактичної майстерності кваліфікованих волейболісток можливе шляхом застосування в навчально-тренувальному процесі модельно-тренувальних завдань з індивідуальної та групової підготовки.