eprintid: 32399 rev_number: 13 eprint_status: archive userid: 1460 dir: disk0/00/03/23/99 datestamp: 2021-03-26 14:06:10 lastmod: 2021-03-26 14:06:10 status_changed: 2021-03-26 14:06:10 type: article metadata_visibility: show title: Особливості педагогічного моделювання учнів у процесі вивчення курсу "Україна і світове господарство" language: ukraine abstract: Розглядаються питання моделювання формування пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу «Україна і світове господарство». Проаналізовано і висвітлено різні види педагогічних моделей залежно від методо- логічного підґрунтя її створення й освітніх принципів, покладених у її основі. З’ясовано, що метою експериментальної роботи є підвищення рівня пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу «Україна і світове господар- ство» шляхом підвищення рівня навчальної мотивації; здобування знань, формування самостійних умінь і навичок піз- навальної діяльності; оволодіння способами пізнавальної діяльності. Дана мета може бути реалізована через вирі- шення системи взаємопов’язаних завдань, спрямованих на формування пізнавальної самостійності старшокласників, а саме: створення організаційних і психолого-педагогічних умов ефективного формування пізнавальної самостійності старшокласників у процесі вивчання курсу «Україна і світове господарство»; розвиток навчальної мотивації, актив- ності, самостійності у здобуванні географічних знань; розроблення типології пізнавальних завдань та алгоритмів їх використання у формуванні пізнавальної самостійності учнів, зазначені мета і завдання окреслюють напрямки орга- нізації дидактичного процесу в старшій школі, а зокрема при вивченні курсу «Україна та світове господарство», які відображені в організаційному компоненті моделі. Виокремлено та доведено доцільність реалізації змістового компо- нента моделі формування пізнавальної самостійності учнів у процесі вивчання курсу «Україна і світове господарство» відображає тематичне і процесуальне насичення методики викладання географії у старшій школі спеціально піді- браними формами і методами, спрямованими на забезпечення таких цілей навчально-виховного процесу: формування знань − понять, причинно-наслідкових зв’язків, закономірностей; формування практичних умінь, навичок (предметних, загальнонавчальних), формування творчих особистісних якостей у процесі вивчання географії, розвиток ціннісного ставлення до явищ і процесів, що вивчаються у курсі Україна і світове господарство, зокрема, і до навчальної діяль- ності загалом. keywords: педагогічна модель, рівень навчальної мотивації, курс «Україна і світове господарство», пізнаваль- на самостійність, навчальна мотивація, моделювання, модель, навчально-виховний процес. creators_name: Яковлева, В. А. creators_name: Власенко, Р. П. creators_name: Андрійчук, Т. В. creators_name: Демчук, Н. С. ispublished: pub subjects: L1 divisions: sch_eco full_text_status: public date: 2020 date_type: published publication: Науковий часопис Національного педагогічного уніврситету імені М.П. Драгоманова. number: 78 publisher: Видавничий дім «Гельветика» pagerange: 253-258 refereed: TRUE referencetext: 1. Кобернік С., Коваленко Р. Географія для 9 класу : підручник. Кам’янець-Подільський : Абетка, 2017. 256 с. 2. Лаврук М. Л. Методика навчання географії: практична і самостійна робота студентів: навчально-методичний посібник. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2015. 136 с. 3. Маслова Наталія Миколаївна Етногеографія : навч.-метод. посіб. Кропивницький : КДПУ, 2016. 116 c. 4. Браславська О.В., Запорожець Л. М. Методика викладання географії у вищій школі : навчальний посібник Умань : ВПЦ «Візаві», 2015. 186 с. 5. Яковлева В. А. Формування пізнавальної самостійності учнів у процесі навчання соціально-економічної географії світу : дис. канд. пед. наук : 13.00.02 ; Інститут педагогіки НПН України. Київ, 2011. 228 с. citation: Яковлева, В. А., Власенко, Р. П., Андрійчук, Т. В., Демчук, Н. С. (2020) Особливості педагогічного моделювання учнів у процесі вивчення курсу "Україна і світове господарство". Науковий часопис Національного педагогічного уніврситету імені М.П. Драгоманова. (78). с. 253-258. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/32399/1/55.pdf