eprintid: 32743 rev_number: 15 eprint_status: archive userid: 5935 dir: disk0/00/03/27/43 datestamp: 2021-06-04 06:28:39 lastmod: 2021-06-04 06:28:39 status_changed: 2021-06-04 06:28:39 type: article metadata_visibility: show title: Казка як наріжний науково-філософський ресурс розвитку дитини language: ukraine abstract: Окреслюється концепція навчальної казки. Показано, що казка як втілення аналітичного знання у "згорнутій" синтетичній формі реалізується у системі підсвідомих архетипових ідей, які здатні трансформуватися в науково-теоретичні сенси у процесі розвитку дитини. За таких умов, чим глибше занурюється дитина у світ чарівних казок та чим більш просторий цей світ, тим більше науково-теоретичних та філософських сенсів вона згодом здатна сприйняти, видобути та кристалізувати. keywords: чарівна казка, концепція функціональної асиметрії півкуль головного мозку, навчальний ресурс казки creators_name: Вознюк, О. В. creators_id: alexvoz@ukr.net ispublished: pub subjects: B1 subjects: BF subjects: L1 subjects: LA subjects: LB subjects: LB1501 divisions: pedangl full_text_status: public date: 2021 date_type: published publication: Філософія для дітей: сучасний стан і перспективи розвитку: матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 25, 26 трав. 2021 р.). publisher: К. : Інститут обдарованої дитини НАПН України pagerange: 41-48 refereed: TRUE referencetext: 1. Вознюк О.В. Казково-метафоричний ресурс формування наукового світогляду дітей // Наукові записки Малої академії наук України. Сбірник Наукових праць. Серія: Педагогічні науки. Вип. 3. К., 2013. С. 128-142. 2. Вознюк О.В. Феномен казки у розвитку дитини: від В.О.Сухомлинського до сьогодення // Філософія для дітей. В.О.Сухомлинський у діалозі з сучасністю : Педагогічні читання : Зб. наук.-методич. Праць / За заг. ред. О.В.Сухомлинської, О.В. Савченко. Житомир: ФО-П Левковець Н.М., 2017. С. 19-24. 3. Вознюк О.В. Педагогічна парадоксологія та її креативний потенціал // Креативна педагогіка. Наук.-метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. Вінниця, 2015. Вип. 10. С. 67-74. 4. Запорожец А. В. Значение ранних периодов детства для формирования детской личности // Принцип развития в психологии. – М., 1978. – С. 254–256. 5. Крымский С. Б. Культурные архетипы, или "знание до познания" // Природа. 1991. № 11. С. 70–75. 6. Пальчевський С.С. Сугестопедагогіка. Рівне : РДГУ, 2002. 393 с. 7. Сухомлинский В. О. Я розповім вам про казку… Філософія для дітей. Збірка творів. Укладач Ольга Сухомлинська. Видавничий дім "Школа". 2016. 575 с. citation: Вознюк, О. В. (2021) Казка як наріжний науково-філософський ресурс розвитку дитини. Філософія для дітей: сучасний стан і перспективи розвитку: матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 25, 26 трав. 2021 р.).. с. 41-48. document_url: http://eprints.zu.edu.ua/32743/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0_2021.pdf