%0 Journal Article %A Кучерук, О. А. %A Магдич, Т. П. %D 2020 %F zu2:32941 %J Інформаційні технології і засоби навчання %K методика навчання української мови; електронні освітні ресурси; електронна лінгводидактика; громадянська компетентність; ключові компетентності; кейс інтерактивних вправ. %N 1 %P 115-126 %T Використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках української мови %U http://eprints.zu.edu.ua/32941/ %V 75 %X У статті поставлено проблему використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності в українськомовної особистості ліцеїста. Розглянуто громадянську компетентність як одну з ключових і таку, що корелює з предметом «Українська мова» в закладах середньої освіти третього ступеня. На основі аналізу теоретичних положень і синтезу різних наукових ідей уточнено сутність понять «ключові компетентності», «громадянська компетентність», «електронні освітні ресурси». За даними анкетування та індивідуального опитування вчителів-словесників з’ясовано реальний стан використання електронних освітніх ресурсів у процесі компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів ліцеїв. Визначено навчально-виховний потенціал окремих електронних ресурсів, здійснено огляд їх з погляду доцільності використання для формування громадянської компетентності в учнів 10-11-х класів під час навчання української мови. Представлено розробку кейсу інтерактивних вправ, розміщених на сайті learningApps.org, з теми «Лексикологія. Моє слово – моя відповідальність», що через змістове наповнення сприяє формуванню громадянської компетентності в юних носіїв української мови. Акцентовано на тому, що кейс відповідних вправ уможливлює розвиток в учнів громадянських знань, мовної свідомості, критичного мислення, культивування в юних носіїв української мови прийнятих у державі цінностей, формування гідного ставлення до прав і обов’язків громадянина України. Узагальнено результати використання описаного в статті кейсу інтерактивних вправ у процесі навчання української мови з метою формування громадянської компетентності в учнів ліцеїв. Визначено перспективи дослідження проблеми використання електронних ресурсів під час навчання української мови для формування мовної особистості, яка володіє кількома компетентностями.