eprintid: 33485 rev_number: 14 eprint_status: archive userid: 1079 dir: disk0/00/03/34/85 datestamp: 2021-12-13 07:18:16 lastmod: 2021-12-13 10:02:31 status_changed: 2021-12-13 07:18:16 type: article metadata_visibility: show title: Теорія та методика навчання біології language: ukraine abstract: У статті обґрунтовано потребу в упровадженні технології кейс- навчання в закладах вищої освіти у зв’язку орієнтацією освіти на формування компетентностей, умінь і навичок розумової і практичної діяльності, на розвиток здатності до навчання протягом життя, обробки величезного потоку інформації, здатності критично мислити, вибирати оптимальне рішення в різних ситуаціях. Описано методики застосування кейс-технології при підготовці здобувачів освіти спеціальності «Біологія», а також при викладанні дисциплін фундаментальної підготовки майбутніх вчителів предметів природничого циклу. Проаналізовано і узагальнено структуру кейс- технології, яка включає в себе: 1) ситуацію-випадок; 2) завдання для роботи з кейсом; 3) інформаційний матеріал додатків (наукові статті, методичні рекомендації, Інтернет-ресурси, ілюстративний матеріал, перелік додаткових джерел інформації тощо). Виокремлено такі етапи роботи під час кейс- навчання: 1) опис ситуації, ознайомлення з матеріалами кейсу; 2) робота над кейсом в малих групах; 3) презентація та експертиза результатів роботи малих груп; 4) завершення роботи над кейсом, дискусія, вибір варіантів вирішення проблеми, рефлексія спільної діяльності. Наведено приклади завдань для кейс-навчання під час вивчення методичних дисциплін, спрямованих на підготовку майбутніх учителів предметів природничого циклу та ситуаційні задачі, котрі ефективно застосовувати при вивчення фахових біологічних дисциплін (біохімії, гістології, фізіології тварин і людини, паразитології, мікробіології з основами вірусології, лабораторних досліджень та ін.). creators_name: Романюк, Р. К. creators_name: Киричук, Г. Є. creators_name: Константиненко, Л. А. creators_name: Павлюченко, О. В. creators_name: Шевчук, С. Ю. ispublished: pub subjects: L1 full_text_status: public date: 2021 date_type: published publication: Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Теорія та методика навчання природничих наук number: 1 publisher: Вінниця: ВДПУ refereed: TRUE citation: Романюк, Р. К., Киричук, Г. Є., Константиненко, Л. А., Павлюченко, О. В., Шевчук, С. Ю. (2021) Теорія та методика навчання біології. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Теорія та методика навчання природничих наук (1). document_url: http://eprints.zu.edu.ua/33485/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%E2%84%96%201_2021-7-18.pdf