%0 Journal Article %@ 2308-4863 %A Папіжук, В. О. %A Кузьменко, О. Ю. %A Лісова, Ю. О. %D 2021 %F zu2:33530 %I Видавничий дім "Гельветика" %J Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка %K критичне мислення, освітня технологія, освітній процес, ключова компетентність, теорія та методика розвитку критичного мислення %N 43 %P 180-185 %T Критичне мислення як освітня інновація в Україні: здобутки та перспективи %U http://eprints.zu.edu.ua/33530/ %V 3 %X У статті досліджується критичне мислення як освітня інновація в контексті розвитку постіндустрі - ального суспільства. Встановлено, що в умовах постіндустріального суспільства розвиток критичного мислення як ключової компетентності відіграє надважливу роль. Наведено вимоги сучасного світу, зокрема побудову демократичного суспільства шляхом цивілізованої суперечки, в умовах якого розвиток критичного мислення як ключової компетентності відіграє важливу роль у Новій українській школі й закладах вищої освіти, де інформативне навчання втрачає свою актуальність й рухається до навчання сенсопошукового. Встановлено, що для введення у навчальні програми дисциплін із розвитку критичного мислення важливо розуміти проблеми теоретичного і методологічного характеру. Визначено проблемні точки досліджуваної теорії, серед яких викривлення змісту самого поняття й використання методичних прийомів (кластери, бортові журнали, асоціативний кущ тощо), за якими втрачається суть такого типу мислення. З метою внесення ясності у зміст теорії критичного мислення диференційовано поняття «розвиток» і «формуван - ня». Зазначено, що ключовими умовами реалізації цієї освітньої технології є створення проблемних ситуацій під час навчання, в процесі вирішенні яких постає дефіцит набутих знань і виникає потреба мислити кри - тично, через створення ситуації вибору, організацію інтерактивних занять, письмове викладення рішень, осмислення оцінки і виправлення помилок.