eprintid: 33530 rev_number: 23 eprint_status: archive userid: 8131 dir: disk0/00/03/35/30 datestamp: 2021-12-25 20:04:32 lastmod: 2021-12-25 20:04:32 status_changed: 2021-12-25 20:04:32 type: article metadata_visibility: show title: Критичне мислення як освітня інновація в Україні: здобутки та перспективи language: ukraine abstract: У статті досліджується критичне мислення як освітня інновація в контексті розвитку постіндустрі - ального суспільства. Встановлено, що в умовах постіндустріального суспільства розвиток критичного мислення як ключової компетентності відіграє надважливу роль. Наведено вимоги сучасного світу, зокрема побудову демократичного суспільства шляхом цивілізованої суперечки, в умовах якого розвиток критичного мислення як ключової компетентності відіграє важливу роль у Новій українській школі й закладах вищої освіти, де інформативне навчання втрачає свою актуальність й рухається до навчання сенсопошукового. Встановлено, що для введення у навчальні програми дисциплін із розвитку критичного мислення важливо розуміти проблеми теоретичного і методологічного характеру. Визначено проблемні точки досліджуваної теорії, серед яких викривлення змісту самого поняття й використання методичних прийомів (кластери, бортові журнали, асоціативний кущ тощо), за якими втрачається суть такого типу мислення. З метою внесення ясності у зміст теорії критичного мислення диференційовано поняття «розвиток» і «формуван - ня». Зазначено, що ключовими умовами реалізації цієї освітньої технології є створення проблемних ситуацій під час навчання, в процесі вирішенні яких постає дефіцит набутих знань і виникає потреба мислити кри - тично, через створення ситуації вибору, організацію інтерактивних занять, письмове викладення рішень, осмислення оцінки і виправлення помилок. keywords: критичне мислення, освітня технологія, освітній процес, ключова компетентність, теорія та методика розвитку критичного мислення creators_name: Папіжук, В. О. creators_name: Кузьменко, О. Ю. creators_name: Лісова, Ю. О. creators_id: lisovajulie@gmail.com ispublished: pub subjects: LB1603 subjects: LB2300 divisions: kaf_miz_kul_com full_text_status: public date: 2021-12 date_type: published publication: Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка volume: 3 number: 43 publisher: Видавничий дім "Гельветика" pagerange: 180-185 refereed: TRUE issn: 2308-4863 citation: Папіжук, В. О., Кузьменко, О. Ю., Лісова, Ю. О. (2021) Критичне мислення як освітня інновація в Україні: здобутки та перспективи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 3 (43). с. 180-185. ISSN 2308-4863 document_url: http://eprints.zu.edu.ua/33530/1/32.pdf