%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Клименко, Ганна %A Філіппов, Михайло %A Ільїн, Володимир %D 2021 %F zu2:33544 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K фізичний і психофізіологічний стан, менструальний цикл, працездатність, самопочуття %N 12 %P 13-17 %T Вплив занять з фізичного виховання на зміни психофізіологічного стану студенток %U http://eprints.zu.edu.ua/33544/ %X Актуальність теми дослідження. Робота присвячена формуванню процесу фізичного виховання (ФВ) студенток на основі обліку особливостей протікання фаз менструального циклу (МЦ) і змін функціонального стану. Мета роботи: оцінити психофізіологічні зміни функціонального стану організму в результаті спрямовано спланованих занять з ФВ студенток з урахуванням фаз МЦ. Методи дослідження. Оцінювали такі показники стану центральної нервової системи: лабільність, відчуття порогу чутливості сенсорних систем, розумову працездатність. Крім того, визначали час довільної затримки дихання на вдиху і видиху, вимірювали життєву ємність легень. Для контролю за самопочуттям студенткам була запропонована спеціальна форма щоденника, в якому треба було тільки позначать заздалегідь сформульовані відповіді. В зв’язку з тим, що фізичні вправи активно впливають на ефективність навчання та розумову працездатність, отримані результати були згруповані за принципом порівняння їх в однакові для всіх студенток періоди МЦ. Обробку результатів виконували за допомогою стандартних програм «Windows-XP» і «Міcrosoft Exel». Обстежено 81 студентку (62–основна і 19-контрольна групи) на початку і в кінці навчального року. Результати роботи. Виявлені позитивні зміни, які відбулися у студенток протягом навчального року в балансі нервових процесів, функції фізіологічних систем, аналізаторів, розумової працездатності. Висновки. Визначено, що у функціональному стані організму студенток, для яких здійснювали процес ФВ з урахуванням самооцінки почуття, працездатності, симптоматики супроводжуючих проявів в різні фази МЦ, отримані позитивні результати про нормалізацію психофізіологічного стану.