%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Собко, Ірина %A Довбня, Микита %A Іщенко, Олександр %A Золотухін, Олександр %A Поліщук, Станіслав %D 2021 %F zu2:33553 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K футбол, рухливі ігри, фізичні якості, юні спортсмени %N 12 %P 77-84 %T Розвиток фізичних якостей за допомогою ігрового методу в тренувальному процесі футболістів 5–6 років %U http://eprints.zu.edu.ua/33553/ %X Актуальність теми дослідження. Природним для футболістів 5-6 років є потреба в рухливій активності, тому в тренувальний процес рекомендується включати рухливі ігри, елементи спортивних ігор та доступних їм ігрові завдання. Мета: підібрати та впровадити в тренувальний процес рухливі ігри та ігрові завдання для розвитку фізичних якостей футболістів 5-6 років Учасники: 28 дітей віком 5-6 років (хлопці), які займаються в ТРЦ «Екватор» футбольній академії раннього розвитку м. Харків, серед яких випадковим способом виділено контрольну та експериментальну групи по 14 чоловік. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел; методи математичної статистики; тестування фізичної підготовленості, (човниковий біг 4 по 9 м; згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с; стрибки з кільцем в руках 2х5 м; стрибок в довжину з місця; проба Ромберга; метання футбольного м’яча з місця; ведення м’ячу крізь фішки за 1 хв). Результати: контрольна застосовувала методику розвитку фізичних якостей, яка включала загально-підготовчі та спеціальні вправи. Для експериментальної групи були підібрані рухливі ігри з урахуванням індивідуальних здібностей спортсменів, їх рухової підготовленості. Висока динамічність даних ігор пов’язана з рішенням швидко виконувати рухові завдання, що є важливим фактором розвитку координаційних, швидкісних, силових здібностей. Виявлено, в експериментальній групі достовірно покращилися показники тестів «згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с», «проба Ромберга», «стрибки з кільцем в руках 2х5 м», «ведення м’яча крізь фішки за 1 хв», (р <0,05; р <0,01), в контрольній групі достовірно (р<0,05) покращилися показники тестів «човниковий біг 4х9 м», «стрибок у довжину з місця», (р < 0,05). Висновки: рекомендовано застосування рухливих ігор в навчально-тренувальному процесі юних спортсменів, які за своєю природою тісно переплітаються зі спортивними іграми.