%0 Journal Article %@ 2071-5285 %A Гарлінська (Лейченко), А. М. %A Корнійчук, Н. М. %A Ляшевич, А. М. %A Грищук, С. М. %A Чайка, Ю. Ю. %D 2021 %F zu2:33557 %I Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка %J Фізична культура, спорт та здоров'я нації %K лікувальна фізична культура, короткозорість, здоров'я, антропометричні показники, функціональні показники %N 12 %P 91-97 %T Вплив засобів фізичної реабілітації на фізичний розвиток дітей з функціональними порушеннями зору %U http://eprints.zu.edu.ua/33557/ %X Актуальність теми дослідження. В комплексі заходів щодо профілактики та зменшення прогресування короткозорості, одне із важливих місць повинні займати заняття фізичною культурою, оскільки фізичні вправи сприяють як загальному зміцненню здоров’я організму та активізації його функцій, так і сприяє підвищенню працездатності зорових м’язів та зміцненню склери ока. Мета дослідження. Оцінити вплив курсу лікувальної фізичної культури на фізичний розвиток дітей з короткозорістю. Методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел, медико-біологічні методи дослідження, методи математичної статистики. Результати роботи та ключові висновки. В експерименті брали участь діти з вадами зору. Дослідження показало, що достовірне збільшення за масою тіла спостерігається у ЕГ, на 1,9 кг (вага на початку дослідження склала 28,56 кг, після – 30,46 кг). В КГ цей показник до початку становив 28,96 кг, після – 29,51 кг, різниця складає 0,55 кг. Тобто, у відсотковому співвідношенні приріст ваги, від початкових даних, в ЕГ склав – 6,7 %, в КГ – 1,9 % (різниця між групами 4,8 %). Проаналізувавши отримані дані кистьової динамометрії було встановлено, що значні зміни спостерігаються у дітей ЕГ, покращення показників відбулося на 3,92 кг, тоді як в учнів КГ показники кистьової динамометрії змінилися лише на 2,4 кг. В КГ ЧСС на початку експерименту становив 88,41 уд/хв, в кінці – 86,81 уд/хв. Тоді як в учнів ЕГ на початку експерименту показник був 86,21 уд/хв, після експерименту 81,21 уд/хв. Показники ЖЄЛ дітей 9–10 років у контрольній групі на початок експерименту – 1,71 л, в кінці експерименту – 1,96 л. Показники ЖЄЛ дітей ЕГ на початок експерименту – 1,84 л, в кінці експерименту – 2,10 л. В учнів протягом експериментального дослідження даний показник зріс в КГ на 12,9 %, а в ЕГ на 14 %.