%0 Journal Article %@ 2311-2409 %A Дубасенюк, О. А. %A Вознюк, О. В. %A Копетчук, В. А. %D 2021 %F zu2:33636 %J Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка %K типи спрямованості особистості викладача; науково-педагогічна діяльність викладача; загальна теорія систем; наукова парадигма, професійна майстерність; професійне самовдосконалення %N 2 %P 18-24 %T Типи спрямованості особистості і науково-педагогічної діяльності викладача вищої школи %U http://eprints.zu.edu.ua/33636/ %V 36 %X У статті здійснено аналіз особливостей особистісної і науково-професійної спрямованості викладачів закладів вищої освіти. Актуальність дослідження випливає із того, що науково-педагогічна діяльність викладачів тісно пов’язана з їх творчим розвитком та професійним самовдосконаленням. Завданнями статті є дослідження особистісно-психологічних особливостей відповідної спільноти викладачів вищої школи, провідних типів спрямованості особистості та їх науково-педагогічної діяльності. За допомогою загальної теорії систем з'ясована системна кореляція головних категорій педагогіки у контексті типів спрямованості педагога.